افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در مشهد

در یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد لایحه نرخ کرایه تاکسی‌های شهر مشهد در سال ۱۴۰۰ تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه امروز (دوشنبه) شورای شهر مشهد لایحه امکان‌سنجی سیستم انبوه‌بر عمومی برای سرویس دهی به محدوده بلوار توس تصویب شد و براساس آن شهرداری مشهد مقدس مکلف شد در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به بافت کم‌برخوردار شهری، ایجاد سلسله مراتب مناسب راه‌های ارتباطی و ساماندهی جریان ترافیک در این بافت‌ها، نسبت به انجام مطالعات امکان‌سنجی سیستم انبوه‌بر عمومی از قبیل قطار شهری، تراموا، اتوبوسرانی برای سرویس دهی به محدوده بلوار توس بر اساس نتایج مطالعه تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهر مشهد و حومه را ظرف مدت سه ماه ارائه کند.

همچنین لایحه نرخ کرایه تاکسی‌های شهر مشهد مقدس در سال ۱۴۰۰ در ادامه جلسه به تصویب رسید که به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد اجازه داده شد نسبت به افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی‌های درون شهری در سال ۱۴۰۰، به میزان ۳۵.۲ درصد میانگین وزنی به مأخذ کرایه مصوب سال ۱۳۹۹ با رعایت تبصره‌های موجود اقدام کند. براساس این مصوبه از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح به عنوان ضریب شب‌کاری، ۲۰ درصد به نرخ کرایه روز تاکسی در کاربری‌های مختلف اضافه می‌شود. همچنین شهرداری می‌تواند به منظور تأمین هزینه‌های پارکینگ فرودگاه، نسبت به افزایش مبلغ ورودی در خطوط فرودگاه تا سقف پنج هزار ریال مازاد بر نرخ مصوب اقدام کند.

به منظور حمایت از حمل و نقل معلولان جسمی حرکتی شدید نیز به سفرهای ارائه شده توسط تاکسی‌های مناسب سازی شده، ۳۰ درصد مازاد بر کرایه مصوب به عنوان یارانه شهرداری در چهارچوب ساز و کار مصوب پرداخت یارانه حمل و نقل معلولان، به تاکسیران پرداخت می‌شود.

در صورت راه‌اندازی سامانه الکترونیکی مدیریت اعزام در تاکسیرانی، در شرایط جوی خاص (برفی و یخبندان) و به منظور ترغیب تاکسیرانان به ارائه خدمات، ۲۰ درصد به کرایه مصوب اضافه می‌شود همچنین با توجه به الگوی سفر در منطقه ثامن و خطوط اطراف حرم مطهر رضوی، برای سفرهای کمتر از سه کیلومتر، معادل سه کیلومتر مسافت آزاد در تاکسیمتر منظور و کرایه مربوطه در ورودی لحاظ می‌شود.

در ادامه یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای شهر مشهد لایحه مشوق‌های پیشنهادی برای اجرای طرح شمال میدان شهدا نیز تصویب شد که بر اساس آن و به منظور افزایش تحقق‌پذیری و سرعت‌بخشی به پیشبرد اهداف بهسازی و نوسازی مشارکتی در محدوده شمال طرح میدان شهدا و رونق‌بخشی به ساخت و ساز و توانمندسازی ساکنان محدوده مذکور، شهرداری نسبت به اجرای برنامه‌های تسهیل‌گری اقدام می‌کند.

همچنین لوایح ساماندهی و مناسب‌سازی فضای آرامگاه فردوسی و احیای برج و باروی دروازه رودبار توس، اصلاح محاسبات عوارض برخی کاربری‌ها در مناطق درآمدی و اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک در اراضی چاهش نیز به تصویب شورای شهر رسید.

کد خبر 475217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.