۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
اصفهان، شهر تئاتر است

شهردار اصفهان گفت: اصفهان، شهر تئاتر و زادگاه بزرگانی چون ارحام صدر است و باید سالن‌های بهتر و بیشتری برای ارائه هنرهای نمایشی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در صفحه اینستاگرام خود در یادداشتی با عنوان «چهره جدید تالار هنر اصفهان» با اشاره به تجلیل از برگزیدگان اصفهانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در جریان برنامه بازگشایی تالار هنر، نوشت:

"تالار هنر، پس از پایان مراحل بازسازی، بازگشایی شد و دوباره در اختیار هنرمندان قرار گرفت. پس از مطالبه هنرمندان عرصه نمایش و تئاتر از مدیریت شهری، بازسازی و نوسازی این مجموعه با اعتبار بالغ بر هشت میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

بازسازی سالن اصلی، بلک باکس، اتاق گریم، رختکن، بهسازی و تعویض تأسیسات، افزایش تعداد پلاتوها از دو مکان به چهار مکان، توسعه کارگاه عروسک سازی، ایجاد آرشیو عروسکی، افزایش تجهیزات تخصصی نورپردازی برای اجرای تئاتر و تأسیس اتاق فرمان اختصاصی سالن کوچک، بهسازی و توسعه اتاق‌های گریم تخصصی، ارتقای سیستم صوت، خرید و نصب دوربین‌های شاهد برای ضبط با کیفیت اجراها و ایجاد فضای پشت صحنه، بخشی از اقدامات برای بهسازی مجموعه بوده است تا این مرکز که حدود دو دهه عمر و نوستالژی زیادی برای اهالی تئاتر و هنر دارد با چهره‌ای جدید و با امکانات بهتر، در اختیار هنردوستان اصفهان قرار گیرد.

از همه مهم‌تر این که در مرحله بازسازی، مناسب‌سازی فضا برای حضور افراد دارای معلولیت هم انجام گرفته است. اصفهان، شهر تئاتر و زادگاه بزرگانی چون ارحام صدر است و باید سالن‌های بهتر و بیشتری برای ارائه هنرهای نمایشی داشته باشد.

امیدواریم در گام بعد با ساخت مجموعه تئاتر شهر که از دغدغه‌های مهم این دوره مدیریت شهری بوده، هنرمندان و شهروندان علاقمند به هنرهای نمایشی هم به آرزوی دیرینه خود برسند."

کد خبر 475208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 0
    با سلام.ای کاش برای شهرستا ن نجف آباد هم به فکر یه سالن خوب برای هنرمندان عزیزمان می کردنند که موقع اجرا این عزیزان با مشکل بر نخورنند.ممنون