هرس زمستانه بالغ بر ۷۰۰ هزار اصله درخت در مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از هرس زمستانه بالغ بر ۷۰۰ هزار اصله درخت در سطح کلانشهر مشهد در زمستان امسال خبر داد.

سید علی اکبر انتظام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هرس زمستانه یکی از مهمترین اقدامات در زمینه نگهداری درختان و درختچه‌های کلانشهرها است و در شهر مشهد نیز بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص و دستورالعمل‌های معین، طی فصل زمستان، این عملیات در مناطق ۱۳ گانه شهر انجام می‌شود.

وی افزود: این عملیات در سال‌جاری از ابتدای دی ماه آغاز شده است و بر اساس زمانبندی تا ۱۰ اسفند ماه به پایان خواهد رسید.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در سال جاری برای هرس زمستانه بالغ بر ۷۰۰ هزار اصله درخت غالباً خزان پذیر با اولویت درختان پر رشد، آسیب دیده و مانع دید ترافیکی در سطح مناطق و آیلند های میانی بلوارهای شهری برنامه‌ریزی شد  که با پیشرفت قابل قبولی در حال انجام است.

وی افزود: هرس زمستانه به دلیل اینکه درختان در خواب زمستانی هستند از آسیب‌های مختلفی به آنها جلوگیری می‌کند و می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت رشد و سلامت عمومی درختان داشته باشد؛ چرا که به طور کلی در هرس زمستانه علاوه بر هرس شاخه‌های مزاحم، شاخه‌های شکسته و خشکیده که می‌توانند باعث تجمع آفات و بیماری‌ها شوند حذف می‌شوند.

انتظام افزود: آمارها حاکی است که در زمستان سال جاری بیشترین حجم هرس زمستانه در مناطق دو، هفت و ۹ شهرداری مشهد انجام شده است.

کد خبر 475201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.