جایگزینی کارت ملی به جای دفترچه بیمه از اول اسفندماه

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: دفترچه‌های درمانی در اصفهان از اول اسفندماه حذف و ارائه کارت ملی جایگزین آن خواهد شد.

علی اعتصام پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ابلاغ جدید سازمان تأمین اجتماعی به ادارات استانی، اظهار کرد: از اول اسفندماه ارائه کارت ملی، جایگزین دفترچه درمانی تأمین اجتماعی می‌شود.

وی ادامه داد: تمام افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند در زمان مراجعه به پزشک و مؤسسات تشخیصی و درمانی بدون ارائه دفترچه و تنها با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی خود احراز هویت شده و خدمات را دریافت کنند و بیمه شدگان و بازنشستگانی که صفحات دفترچه آنها به پایان می‌رسد نیازی به دریافت دفترچه جدید ندارند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان درخصوص دفترچه‌هایی که هنوز صفحه‌های قابل استفاده دارند، اضافه کرد: صفحات سفید موجود در دفترچه‌های کاغذی بیمه شدگان همچنان معتبر و قابل استفاده خواهد بود و در صورت مراجعه به پزشک می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی باید قبل از مراجعه به مراکز درمانی نسبت به استعلام استحقاق درمان خود اقدام کرده و از پوشش بیمه‌ای اطمینان حاصل کنند، استفاده ازسایت سازمان به آدرس es.tamin.ir و یا با کد دستوری #۱۴۲۰*۴* (بدون استفاده از اینترنت) راهکارهای استعلام شرایط بیمه‌ای افراد تحت پوشش است.

اعتصام‌پور با توضیح این که موفقیت و دستیابی به اهداف طرح حذف دفترچه‌های کاغذی در گرو همکاری تمام پزشکان و مؤسسات تشخیصی و درمانی است، تصریح کرد: پزشکان و موسسات طرف قرارداد پس از احراز هویت فرد از جمله کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی و استعلام برخورداری بیماران از پوشش بیمه درمان از روش‌های اعلامی سازمان، می‌توانند نسبت به نسخه‌نویسی و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در بستر الکترونیک اقدام کنند.

وی ادامه داد: پزشکان و موسسات طرف قرارداد می‌توانند در صورت قطع بودن سیستم مکانیزه با استفاده از سرنسخه مخصوص مطب پزشک و یا سرنسخه متعلق به موسسه درمانی به جای برگ دفترچه درمانی بیمار اقدام کنند.

کد خبر 475142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.