آمادگی صادرات واکسن کوو ایران برکت را داریم

مسئول گروه نظارت واکسن کووایران برکت گفت: امیدواریم بعد از پایان مطالعه و تامین نیاز مردم کشور بتوانیم واکسن ایرانی کرونا را صادر کنیم.

به گزارش ایمنا، سیدحامد حسینی در خبر شبانگاهی، اظهار کرد: ۵۶ داوطلبی که باید در فاز یک تست واکسن واکسینه می‌شدند واکسن را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه اکثر این افراد دوز دوم را نیز دریافت کردند و مطالعه فاز یک رو به اتمام است، گفت: نمونه خون این افراد ١۴ اسفندماه گرفته خواهد شد و نتیجه آن را تقدیم سازمان غذا و دارو می‌کنیم.

مسئول گروه نظارت بر آزمایش‌های بالینی واکسن کوو ایران برکت ادامه داد: اگر نتایج قانع کننده بود باید اجازه ورود به مرحله فاز دو و سه تست انسانی را به ما بدهند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه حال داوطلبان دریافت کننده واکسن کرونا تا این جا خوب بوده است، گفت: ۶ بار جلسه کمیته پایش ایمنی را با حضور ناظرین وزارت بهداشت برگزار کردیم.

حسینی با بیان اینکه هدف فاز اول مطالعه ایمنی بخشی واکسن بوده است که تا این مرحله به نتیجه مطلوب رسیده‌ایم، گفت: از ابتدای شروع مطالعه اجازه نداشتیم به داوطلبان اعلام کنیم که آن‌ها واکسن را دریافت کرده‌اند یا واکسن نما.

وی افزود: در پایان از نظر اخلاقی باید به این افراد اعلام شود که واکسن را دریافت کرده‌اند یا واکسن نما.

مسئول گروه نظارت بر آزمایش‌های بالینی واکسن کوو ایران برکت با بیان اینکه کشورها در امر پایدار کردن دسترسی به واکسن هستند و مذاکرات مختلفی با چندین کشور انجام شده است، افزود: حدود ۵ کشور در جلسات مختلف حضور داشتند و از روند تولید واکسن مطلع شدند و امیدواریم بعد از پایان مطالعه و تأمین نیاز مردم کشور بتوانیم واکسن ایرانی را صادر کنیم.

وی ادامه داد: طبق آزمایشی که چند هفته گذشته انجام شد مشخص شد این واکسن ویروس جهش یافته انگلیسی را نیز خنثی می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 475133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.