کشف ۴ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال ارز خارجی

فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به کشف چهار میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال ارز خارجی و دستگیری یک نفر گفت: مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز در حریم خطوط ریلی راه آهن از اولویت‌های اصلی این پلیس است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حشمت الله ملکی در تشریح جزئیات این خبر افزود: در راستای مبارزه با قاچاق ارز و کمک به اقتصاد داخلی، همکارانم در پلیس راه آهن کرمان از مسافر تهران مقدار ۴ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال ارز خارجی فاقد مدارک مثبته کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه ارزهای مکشوفه شامل شش هزار و ۱۸۰ دلار آمریکا، ۱۱ هزار و ۲۰۰ یورو و ۱۴۰ فرانک سوئیس جمعاً به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: نظر به اینکه هیچ گونه مدارک مثبت از سوی این مسافر در خصوص ارزهای همراه ارائه نشد لذا تمامی ارزها ضبط و به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مبادی ذیربط شهرستان بم شد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور به مسافرانی که قطار را به عنوان وسیله سفر خود انتخاب می‌کنند، توصیه کرد: از انتقال و جابه جایی هرگونه ارز خارج از مقررات (۱۰ هزار دلار سقف ارز مجاز برای مسافر) خودداری کنند در غیر این صورت با فرد متهم برابر قانون برخورد خواهد شد.‌

کد خبر 475097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.