ژاپنی‌ها در برابر بیماری کرونا واکسینه می‌شوند

ژاپن استفاده از واکسن فایزر را به طور رسمی تصویب کرده و قرار است واکسیناسیون عمومی این کشور از روز چهارشنبه آغاز شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجایی که ژاپن در تابستان سال جاری میزبان بازی‌های المپیک توکیو است، شیوع بیشتر ویروس کرونا در این کشور باعث نگرانی مردم و مسئولان شده است بنابراین مسئولان ژاپنی برای اولین بار واکسن کرونای ساخت شرکت داروسازی آمریکایی فایزر را تأیید کرده‌اند.

این کشور قصد دارد اولین دوزهای واکسن فایزر را اواسط هفته جاری، به کادر بهداشت و درمان تزریق کند. اولین افرادی که واکسن کرونای فایزر را دریافت می‌کنند تقریباً ۲۰ هزار نفر از پزشکان و پرستاران این کشور هستند و قرار است ۳.۷ میلیون نفر دیگر از کادر درمان، ماه آینده آن را دریافت کنند.

پس از آن سالمندان، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و کارکنان مراکز مراقبت از سالمندان، واکسینه خواهند شد و در نهایت واکسیناسیون عموم مردم آغاز می‌شود. مقامات ژاپن اعلام کردند که این واکسن فعلاً تنها به افراد بالای ۱۶ سال تزریق می‌شود و اگر کسی سابقه واکنش شدید آلرژیک به هر کدام از مواد تشکیل دهنده آن را داشته باشد از دریافت واکسن منع خواهد شد.

طبق قراردادی که شرکت فایزر با دولت ژاپن دارد دوزهای کافی برای واکسینه کردن ۷۲ میلیون نفر تحویل کشور ژاپن داده خواهد شد. علاوه بر این ژاپن توافقنامه‌هایی با شرکت‌های آسترازنکا و مدرنا برای دریافت دوزهای کافی جهت پوشش ۱۲۶ میلیون نفر جمعیت این کشور امضا کرده است.

کد خبر 475092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.