"هوشمندسازی" لازمه زیست‌پذیر شدن اصفهان است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان این که برای افزایش رقابت‌پذیری، جذب گردشگر و ایجاد اشتغال و جذب کارآفرینان، شهر باید هوشمند شود، گفت: نقطه تمرکز مدیریت شهری تا ۱۴۰۵ بر هوشمند سازی استوار است، چرا که شهر اصفهان برای زیست پذیر شدن باید هوشمند شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صادقیان در برنامه تلویزیونی " اینجا اصفهان" اظهار کرد: برنامه راهبردی ۱۴۰۵ در هفته‌های اخیر توسط شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب شد که در آن سعی شده با نگاهی به آینده و حذف اشکالات برنامه‌های قبلی و بر اساس طرح‌های فناورانه و نوآورانه تدوین شود؛ در این راستا کاهش آلاینده‌ها به خصوص آلودگی‌های محیطی و آلودگی هوا، جذب گردشگری با رویکرد فرهنگی و بهره‌وری سرمایه‌ها، موضوعاتی است که برنامه راهبردی ۱۴۰۵ اصفهان تمرکز ویژه‌ای بر آن دارد.

وی افزود: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند آمار اشتغال بسیاری برای شهر اصفهان به خصوص برای جوانان آن ایجاد کند" گردشگری" است، اصفهان به شدت مستعد پیشرفت در این حوزه است و در راهبرد اصفهان ۱۴۰۵ نیز پیگیر فراهم کردن زمینه‌های ایجاد مشاغل جدید در زمینه گردشگری هستیم به همین منظور برنامه‌ها و پروژه‌های متعدد در راستای گردشگرپذیری اصفهان تعریف شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: میراث گذشتگان به خصوص در شهری همچون اصفهان فرصت خوبی برای جذب گردشگر فراهم کرده است در مطالعاتی که در حوزه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری شده است یکی از نقاط مورد توجه گردشگران خارجی، اصفهان است. بسیاری، اصفهان را بیشتر از سایر شهرهای ایران دوست دارند، این میراث زمینه‌های جدی را برای جذب گردشگران فراهم کرده، زیبایی شهر اصفهان نیز مزید بر علت شده است.

صادقیان افزود: برنامه‌ها و جشنواره‌هایی از جمله جشنواره بین‌المللی صنایع دستی برای سال آینده در نظر گرفته شده است زیرا اصفهان شهر خلاق صنایع دستی بوده و دارای صنایع دستی شناسنامه دار است. البته نباید به آنچه تا امروز داشتیم اکتفا کنیم و زمینه توسعه داشته‌هایمان را باید فراهم کنیم؛ تلاش مدیریت شهری نیز بر این است که تا سال ۱۴۰۵، در حوزه صنایع دستی به واسطه شایستگی‌های اصفهان وضعیت مطلوب‌تری را ایجاد کنیم، اصفهان همواره سرآمد حضور شاعران، نقاشان و بسیاری از کسانی است که در ارتقای سطح فرهنگ و هنر این کشور نقش مهمی داشته‌اند و در آینده نیز باید زمینه شکوفایی استعداد چنین افرادی در شهر بیشتر فراهم شود.

وی ادامه داد: برای افزایش زیست‌پذیری و رقابت‌پذیری در سال ۱۴۰۵، اصفهان باید شهر هوشمند شود، هوشمند شدن شهر در کاهش آلاینده‌های هوا و محیط مؤثر است. برای کاهش تولید زباله از مبدا در برنامه ۱۴۰۵ پروژه‌هایی تعریف شده که ناچاریم بر اساس آن شهر را هوشمند کنیم تا میزان تولید و دفن زباله به حداقل برسد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: اصفهان در کل کشور جزء سه شهر برتر در حوزه هوشمندسازی است. اخیراً توسط اصفهان پیشنهادی داده شده است تا شبکه شهرهای هوشمند راه‌اندازی شود، شهرهای اصفهان شیراز، مشهد، تبریز و اردبیل قدم اول را برای راه اندازی این طرح برداشته‌اند و در آینده همکاری‌ها برای انتقال تجربه بین این شهرها افزایش خواهد یافت.

صادقیان با تاکید بر اینکه برای افزایش رقابت‌پذیری، جذب گردشگر و ایجاد اشتغال و جذب کارآفرینان، شهر باید هوشمند شود، افزود: نقطه تمرکز مدیریت شهری تا ۱۴۰۵ بر هوشمندسازی استوار است، ناوگان حمل و نقل اعم از اتوبوس‌ها، تراموا و مترو نیز باید از سیستم‌های هوشمند استفاده کنند، زیرا اصفهان ۱۴۰۵ در صورتی رقابت‌پذیر و زیست‌پذیر می‌شود که هوشمند باشد.

کد خبر 475090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.