بی‌حرمتی به رئیس‌جمهور، زمینه شکستن حرمت دیگران است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید دانست که در جامعه‌ای که به صورت برنامه‌ریزی شده حرمت رئیس جمهور منتخب مردم نگهداری نمی‌شود قطعاً دیگران نیز در معرض حرمت‌شکنی قرار می‌گیرند که این امر خلاف مصالح جامعه و تک تک آحاد آن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی حرکتی بی بدیل در تاریخ جوامع بشری در قرون اخیر محسوب و باعث شد که اعتماد به نفس، امیدواری به تغییر و ساخت آینده روشن در دل توده‌های مردم در شرق و غرب عالم زنده شود.

وی افزود: از فردای پیروزی انقلاب توطئه‌ها و تلاش‌های گوناگون برای زمین‌گیر کردن انقلاب اسلامی ایران و ایجاد تصویری ناخوشایند از انقلاب در ذهن محرومان جهان آغاز و در این راه از تحمیل هر نوع فشار و مانعی فروگذار نکردند.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای شهر اصفهان تصریح کرد: هرچند مردم ایران با تقدیم هزاران شهید و تحمل انواع کمبودها و تنگناها توانستند با این توطئه‌ها مقابله کنند اما همین شرایط مانع بزرگی در دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی بوده است.

وی تاکید کرد: فراموش نکنیم که مهمترین عامل در شکل گیری انقلاب و پاسداری از آن و مقابله با دسیسه‌های دشمن، وحدت ملت ایران و تجلی این وحدت و پشتیبانی‌های مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران عمدتاً در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.

معین خاطرنشان کرد: امسال و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در اصفهان، شهر پیشگام در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عده‌ای علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری و درک ضرورت فعلی جامعه و پایبندی به حرمت دهه فجر اقدام به انجام عملی زشت دشمن شاد کن و غیرقانونی کرده و در مسیر حضور مردم توهین‌های نابخشودنی نسبت به رئیس جمهور منتخب مردم ابراز کردند.

وی تصریح کرد: این حرکت برخلاف تأکیدات مقام معظم رهبری و قانون بوده و موجب تشویش اذهان عمومی شده و لازم است نسبت به پیگیری آن و برخورد قانونی با آخرین عاملان آن تمهیدات لازم اتخاذ شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی از افراد که انتظار می‌رفت جهت جلوگیری از تکرار اقدامات غیرقانونی در جامعه با قانون شکنان برخورد کنند، با طرح مشکلات جامعه و ربط دادن تمامی آنها به رئیس جمهور، هیئت دولت و فراموش کردن عوامل داخلی و خارجی مؤثر در این نارسایی‌ها و یا با نام بردن از برخی حرکت‌های به زعم آنها غیرقانونی و یا غیرشرعی در جامعه سعی در توجیه این هنجارشکنی داشته و نسبت به انجام وظیفه مقامات قضائی و اجرایی استان خرده گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه اقدامات شورای تأمین استان و مقامات قضائی در حفظ نظم جامعه و اجرای قانون اقدامی قابل تقدیر بود و باید برای حفظ آرامش مردم و حفظ حرمت‌ها و حریم‌ها از آن حمایت شود، اظهار کرد: باید دانست که در جامعه‌ای که به صورت برنامه‌ریزی شده حرمت رئیس جمهور منتخب مردم نگهداری نمی‌شود قطعاً دیگران نیز در معرض حرمت‌شکنی قرار می‌گیرند که این امر خلاف مصالح جامعه و تک تک آحاد آن است.

معین افزود: برابر اصول و روح قانون اساسی و قوانین موضوعه همه در مقابل قانون یکسان بوده و هر فعل و یا ترک فعلی که منع قانونی داشته باشد قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح است و صرفاً ادعای جرم یا تخلف مجوزی برای اقدامات خلاف قانون از سوی دیگران نیست.

کد خبر 475060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.