پپ آماده‌ تحقق رویای دیرینه‌ مالکان عربِ سیتی!

تیم فوتبال منچسترسیتی این فصل تحت هدایت «پپ گواردیولا» همه‌ تیم ها را در انگلیس یکی پس از دیگری شکست می دهد و آنقدر آماده است که هدف‌اش قهرمانی در اروپا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به این صحبت‌ها دقت کنید: «فوتبال فقط درباره موقعیت ساختن و کم گل خوردن است. همین ما باید سعی کنیم در این موارد بهتر شویم.» اینها جملات پپ گواردیولا در کنفرانس خبری بعد از بازی با تاتنهام بود، آخرین دیداری که منچسترسیتی در لیگ‌برتر شکست خورده است.

در حالی که آن زمان اکثر آدم‌ها داشتند برای حال و روز تیم پپ ابراز نگرانی می‌کردند و از پایان دوران مرد اسپانیایی و به بن‌بست رسیدن تاکتیک‌هایش حرف به میان می‌آوردند، او همین‌قدر ساده درباره فوتبال فکر می‌کرد و اعتقاد داشت که تیمش هیچ مشکل خاصی ندارد.

جواب پپ ساده اما کاربردی بود، "باید بیشتر موقعیت خلق کنیم و کمتر گل بخوریم" از آن تاریخ تا امروز در لیگ برتر، سیتی ۳۶ بار دروازه‌ی حریفانش را باز کرده و فقط سه گل دریافت کرده و درهیچ دیداری شکست نخورده. سیزده برد و دو تساوی آمار فوق‌العاده‌ی تیمی است که حالا دیگر محتمل‌ترین شانس قهرمانی لیگ است. تیمی که شانزده بازی متوالی است که در همه رقابت‌ها دارد به پیروزی می‌رسد.

عجیب‌ترین مسئله اما اینجا است که این تیم چند هفته‌ای است حتی بهترین بازیکن خودش را هم در اختیار ندارد سیتی، اما در نبود دیبروینه هم فعال و با طراوت بازی می‌کند، دیگر پشت سد دفاعی مردی مثل ژوزه مورینیو هم گیر نمی‌کند و از آنفیلد هم با با برد پرگل خارج می‌شود.

در سیتی پپ، همه دوباره شکوفا شده‌اند، خط دفاعی به ندرت دچار لغزش می‌شود، استرلینگ به یک رهبر تبدیل شده و گوندوغان و فودن و سیلوا هم چشم‌ها را به خودشان خیره کرده‌اند.

سیتی حالا بهترین تیم برترین لیگ دنیا است و این یعنی حتی ممکن است برترین تیم دنیا هم باشد. رقابت‌های لیگ قهرمانان از چند شب دیگر آغاز می‌شود و حالا وقت فکر کردن به آرزوی دیرینه‌ی سران عرب و متمول آبی آسمانی‌های منچستر است‌.

منچستر امسال گواردیولا، به نظر می‌رسد آماده‌ترین تیم چندسال اخیر پپ است، تیمی که پتانسیل این را هم دارد تا به چهار سال ناکامی در اروپا خاتمه بدهد. باید منتظر ماند و دید که این فرم خوب سیتی تا کجا ادامه دارد و اینکه آیا بالاخره موفق به رقم زدن بزرگترین افتخار تاریخ باشگاه انگلیسی می‌شود یا خیر.

کد خبر 475056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.