پرسپولیس ۱ - پیکان صفر/ نوار بردهای اقتصادی یحیی و شاگردان ادامه دارد

سرخ‌ها بار دیگر با توانستند با تنها یک گل از سد حریف پیش رو بگذرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه امروز یکشنبه - ۲۶ بهمن ماه - در آخرین هفته نیم فصل نخست لیگ بیستم میزبان پیکان بود که در نهایت شاگردان گل محمدی با تک گل نورالهی فاتح این میدان شد تا حالا جای استقلال در رده دوم را گرفته و تنها یک امتیاز با قهرمانی در نیم فصل فاصله داشته باشد.

دیدار تیم‌های پرسپولیس و پیکان

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: احمد نورالهی (دقیقه ۵۴- برای پرسپولیس)

اخطار: میلاد سرک (دقیقه ۸۸- از پرسپولیس)

اخراج: -

پرسپولیس تهران: حامد لک، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، احمد نورالله‌ی، سیامک نعمتی (دقیقه ۸۲- مهدی عبدی)، وحید امیری، احسان پهلوان و امید عالیشاه (دقیقه ۸۲- مهدی مهدیخانی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

پیکان تهران: محمد دریس، امیرحسین رنگرز جدی، میلاد شیخی سلیمانی، آرش قادری (دقیقه ۶۴- محمد امین درویشی)، نادر محمدی، ابراهیم صالحی، حسین پورامینی، امیر روستایی (دقیقه ۸۱- معین عباسیان)، فرزاد حاتمی (دقیقه ۶۴- رضا جبیره)، مجید عیدی، اسماعیل بابایی

سرمربی: مهدی تارتار

داور: رضا عادل

شرح بازی:

تیم میزبان کار را بهتر شروع کرده و سرخ‌ها می‌خواستند خیلی زود کار پیکان را یک‌سره کنند دفاع مستحکم یاران تارتار اجازه نفوذ و گلزنی را به پرسپولیسی‌ها نداد. شاگردان گل محمدی که راه‌ها را بسته می‌دیدند، به ارسال از کناره‌ها روی آوردند و به نظر می‌رسید مانند بازی‌های گذشته طرح و برنامه خاصی برای ضربات شروع مجدد داشتند. پیکانی‌ها نیز عقب ننشسته با اوت دستی‌های جذاب محمدی و تجربه بالا حاتمی چند باری خطرساز شدند ولی حاصلی برایشان در بر نداشت تا نیمه نخست با همین نتیجه به پایان برسد.

پرسپولیسی‌ها نیمه دوم را هجومی و با برتری محسوسی استارت زدند و خیلی زود مزد بازی خوب‌شان را گرفتند. دقیقه ۵۳ حرکت تیمی، نفوذ عالیشاه و پاس او برای نورالهی، این هافبک سرخ‌پوش را با دروازه خالی تک به تک کرد تا با اثر گذاری کوتاهی توپ را به تور پیکان بچسباند.

پس از پیش افتادن شاگردان گل محمدی، پیکان برای جبران جلوتر آمد اما پرسپولیس ضد حملات خطرناکی را با استفاده از خالی شدن دفاع آن‌ها پایه‌ریزی کرد. با گذشت زمان عطش پرسپولیس فروکش کرد و آن‌ها بیشتر قصد مدیریت بازی را داشتند. با این حال چیزی نمانده بود که والی تماشایی پس از اصابت با تیرک عمودی دروازه تبدیل به گل شود که با خوش‌شانسی لک چنین اتفاقی نیافتاد.

دقایق پایانی با آمدن مهدی خانی و عبدی، دوباره خط آتش پرسپولیس طراوت یافت اما مدافعان پیکان چنین اجازه‌ای ندادند. در واپسین لحظات وقت‌های تلف شده، خروج اشتباه لک چیزی نمانده بود کار دست پرسپولیس دهد و تساوی دراماتیکی را برای پیکان رقم بزند اما سید جلال حسینی توپ را از خط دروازه بیرون کشید.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۵۴- احمد نورالهی) - نفوذ خوب عالیشاه در غفلت مدافعین پیکان با پاس تند و تیز برای نورالهی ارسال شد تا با بغل پا ساده دروازه دریس را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۹- ارسال نورالهی به نقطه کور محوطه جریمه در شرایطی به وحید امیری رسید که دریس در خروج تعلل کرد اما ضربه امیری را به بیرون فرستاد.

دقیقه ۹- پرسپولیسی‌ها کرنر را کوتاه آغاز کرده و ضربه از پشت محوطه را باز هم گلر پیکان دفع کرد.

دقیقه ۳۱- پرتاب اوت نادر محمدی در محوطه جریمه پیکان روی سر بازیکن این تیم نشست اما ضربه سر او بالاتر از چهارچوب بود.

دقیقه ۳۶- پاس تند و تیز عالیشاه برای نعمتی در میانه راه تغییر مسیر داد و دریس به سختی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۱- ضربه سر فرزاد حاتمی را لک در دو مرحله تصاحب کرد.

دقیقه ۴۳- روی یکی از اوت‌های ارسالی نادر محمدی به نظر می‌رسید توپ پس از اثر کوتاه یکی از پیکانی‌ها به دست بازیکنان پرسپولیس خورده اما داور علیرغم اعتراض سفیدپوشان اعتقادی به خطا پنالتی نداشت.

دقیقه ۵۰- توپ ارسالی پرسپولیسی‌ها را کامیابی‌نیا با ضربه سر به سمت دروازه فرستاد و در شرایطی که گلر و مدافعین پیکان نظاره‌گر اتفاقات بودند، توپ به تیرک دروازه خورد تا این شانس هم برای سرخ‌ها از دست برود.

دقیقه ۶۹- مجید عیدی توپ بازگشتی از اوت بلند را با شوتی سرکش به تیرک عمودی و درونی دروازه زد و لک تنها نظاره‌گر برخورد توپ به تیرک و فرودش در چند سانتی متری خط دروازه بود.

دقیقه ۹۰+۲- توپ بلندی که به محوطه پرسپولیس آمد با خروج ناموفق لک همراه شد تا توپ جلو دروازه خالی به جبیره رسید اما ضربه سر این بازیکن را سید جلال از روی خط دروازه بیرون کشید.

نکات ویژه:

* در نزدیکی سالگرد شهدای چوار (شهادت در زمین فوتبال)، توسط پرسپولیسی‌ها روی سکو و توسط بازیکنان این تیم گرامی داشته شد.

* بازیکنان دو تیم پیش از شروع مسابقه یک دقیقه به احترام شهدا چوار سکوت کردند.

* پرسپولیسی‌ها برای چهارمین بازی پیاپی با لباس مشکی برای یادبود در گذشت دو پیشکسوت این باشگاه به میدان رفت.

* اوت‌های نادر محمدی باز هم سوژه خاصی بود که به جذابیت بازی افزود. یحیی گل محمدی برای خنثی کردن این پرتاب‌های دستی عالیشاه را مانند ستون دفاعی روبرو او قرار داده بود.

کد خبر 475052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.