۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
احیای گسترده جنگل پیشوا

شهردار پیشوا گفت: با تکیه بر تولیدات داخلی عملیات کاشت ۱۰ هزار درخت در جنگل پیشوا آغاز شد.

به گزارش ایمنا، غلامرضا حبیبی از احیای گسترده جنگل پیشوا خبر داد و اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های مدیریت شهری در راستای احیای فضای سبز کنونی و توسعه آن دو راهبرد کلی در حوزه معاونت خدمات شهر تعیین شد.

وی ادامه داد: راهبرد اول، احیا و اصلاح فضای سبز موجود بود که از ابتدای سال در بلوارهای سطح شهر در دستور کار این معاونت قرار گرفت و تا کنون این عملیات در بلوار سردار سلیمانی، سردار مهتدی، ورودی شهرک طاق سپهر، تپه سلام و میادین شهید چمران، نماز و ۹ دی با هدف مکانیزه کردن آبیاری و جداسازی آب شرب، از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار بوده است.

شهردار پیشوا گفت: راهبرد دوم مبتنی بر احیای پارک جنگلی پیشوا که در دو فاز طراحی شد که در فاز اول در زمستان سال گذشته با کاشت بذر و تولید نهال در نهالستان شهرداری به منظور کاهش هزینه‌ها انجام شد و حاصل آن تولید و تأمین ۱۰ هزار اصله نهال زیتون و زبان گنجشک برای کاشت در جنگل شد.

وی تصریح کرد: اجرای فاز دوم از ابتدای دی ماه سال جاری با شناسایی مناطق نیاز به کاشت درخت و عملیات مرحله چاله زنی آغاز شد که تا کنون شش هزار چاله جدید برای کاشت درخت آماده و حدود دو هزار و ۵۰۰ اصله نهال کاشته شده است.

حبیبی افزود: با بررسی‌ها و اقدامات انجام شده در این عملیات کاشت ۱۰ هزار اصله نهال در پارک جنگلی پیشوا را در برنامه داریم و امیدواریم تا پایان سال جاری این تعداد درخت به جنگل افزوده شود و شهروندان می‌توانند هر روز از ساعت هشت الی ۱۵ از مراحل کاشت نهال بازدید کنند و یا در صورت تمایل در کاشت نهال و داشتن جنگل سرسبزتر از گذشته سهیم شوند.

کد خبر 475015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.