مراحل ثبتی ۸۰ درصد موقوفات نجف‌آباد انجام شده است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد از انجام مراحل ثبتی ۸۰ درصد موقوفات نجف‌آباد خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی با بیان اینکه مراحل ثبتی ۸۰ درصد از موقوفات شهرستان نجف آباد انجام شده است، افزود: در شهرستان نجف‌آباد از قبل از انقلاب تاکنون ۲۵۶ سند برای موقوفات صادر شده است که این تعداد سند شامل ۳۳۹ رقبه است.

وی با بیان اینکه ۶۰ مورد از اسناد صادر شده برای موقوفات نجف آباد متعلق به سال جاری است، ادامه داد: تا پایان سال این عدد به ۱۰۰ سند خواهد رسید چرا که مراحل ثبتی این موقوفات از جمله نقشه برداری و درج آگهی انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد با بیان اینکه تاکنون نقشه‌برداری و تعیین حدود ۸۰ درصد از موقوفات شهرستان نجف آباد انجام شده است، گفت: مراحل ثبتی این موقوفات در حال انجام است و اداره شهرستان نجف‌آباد و بخش مهردشت همکاری ویژه‌ای در این زمینه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه چهار امامزاده در شهرستان نجف‌آباد وجود دارد که برای سه امامزاده تاکنون و در سال جاری سند دریافت شده است، افزود: امامزاده ساره مریم جوزدان با ۴۹ هزار متر مربع زمین، امامزاده سید محمد شمس‌الدین علویجه ۲۹ هزار متر مربع و امامزاده عبدالله روستای اشن اسناد مالکیتی دریافت کرده‌اند.

صادقی با بیان اینکه در حال حاضر تنها امامزاده تقی‌بن محسن بن موسی‌بن جعفر شهر دهق هنوز سند ندارد، ادامه داد: سند این امامزاده نیز به زودی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۶۳ موقوفه در شهرستان نجف‌آباد وجود دارد، افزود: ۵۰ درصد از این موقوفات سند دارد و مراحل ثبتی ۸۰ درصد موقوفات فاقد سند انجام شده است و تنها برای ۲۰ درصد موقوفات هنوز اقدام نشده است.

کد خبر 475013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.