رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۸۰ درصد رسیده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ماه گذشته در استفاده از ماسک به حدود ۹۰ درصد رسیده بودیم اما در وضعیت کنونی رعایت پروتکل‌ها به کمتر از ۸۰ درصد رسیده است. متأسفانه شرایط خوبی نیست و در صورت عدم رعایت دستورات بهداشتی مجدداً و علی‌رغم میل باطنی به وضعیت قبل بازمی‌گردیم.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است و تقریباً در دو یا سه هفته گذشته شاهد کاهش رعایت پروتکل‌ها بودیم. در پی این عادی انگاری‌ها و کاهش رعایت دستورات بهداشتی با روند افزایشی شیوع بیماری مواجه هستیم.

وی در خصوص وضعیت بیمارستان‌های استان اصفهان افزود: تعداد بیماران روزانه افزایش یافته است، قبلاً روزانه ۵۰ تا ۶۰ نفر بیمار بستری داشتیم در حال حاضر این تعداد به حدود ۸۰ تا ۹۰ بیمار رسیده است، همچنین تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها حدود ۴۵۰ نفر شده است. قطعاً اگر با این خیز ملایم پیش برویم ممکن است باز هم ارقام بالاتری ببینیم. رنگ بندی شهرهای استان هم به سمت بدتر شدن شرایط تغییر کرده است و در حال حاضر ۲ شهر اردستان و نطنز در وضعیت نارنجی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص تزریق واکسن کرونا به کادر درمانی گفت: در مرحله اول حدود یک هزار و ۴۰۰ دوز واکسن به استان اصفهان اختصاص یافت که برای ۷۰۰ نفر کافی بود استقبال از این واکسن‌ها خوب بود و منتظر ارسال محموله دوم که رقم قابل توجه‌تری است هستیم، فعلاً واکسیناسیون کادر درمان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا پایان سال واکسیناسیون کادر درمان انجام شود، افزود: در حال حاضر واکسیناسیون کادر درمانی در بیمارستان‌های عیسی بن مریم، شریعتی، الزهرا و امیرالمومنین شهرضا انجام شده است.

نجیمی با ابراز تأسف از وضعیت موجود و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: ماه گذشته در استفاده از ماسک به حدود ۹۰ درصد رسیده بودیم اما در وضعیت کنونی رعایت پروتکل‌ها به کمتر از ۸۰ درصد رسیده است متأسفانه شرایط خوبی نیست و در صورت عدم رعایت دستورات بهداشتی مجدداً علی‌رغم میل باطنی به وضعیت قبل بازمی‌گردیم هرچند نمی‌خواهیم در آستانه سال جدید و شب عید بازهم شرایط اسفندماه گذشته و تعطیلی‌های سخت‌گیرانه برای کسبه و مشاغل ایجاد شود.

وی تصریح کرد: باید محدودیت‌ها مجدداً اجرا شود و شهروندان استفاده از ماسک را فراموش نکنند. اگر مردم استفاده از ماسک را افزایش دهند قطعاً شاهد روند کاهشی آمار خواهیم بود.

کد خبر 474979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.