احتمال وجود ویروس جهش یافته انگلیسی در منطقه کاشان/ ارسال یک نمونه مشکوک به تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برای شناسایی موارد احتمالی ابتلای ویروس جهش یافته انگلیسی در منطقه کاشان به طور جدی در تلاش هستیم و با رصدهای انجام شده، نمونه یک مورد مشکوک، جهت انجام تست به مراکز ذی‌صلاح در تهران ارسال شده است.

سیدعلیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص احتمال شناسایی موارد ابتلای ویروس جهش یافته انگلیسی در منطقه کاشان، اظهار کرد: خانمی ۴۵ ساله که روز قبل با علامت تب و تنگی نفس به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی مراجعه کرده بود، به علت تشدید علائم تحت اقدامات لازم از جمله لوله‌گذاری تنفسی و تهویه مصنوعی قرار گرفت، اما علی‌رغم تمام تلاش‌ها، امروز فوت کرد.

وی با توضیح این که ویروس جدید جهش یافته انگلیسی قدرت و سرعت انتقال بالاتری دارد، ادامه داد: ابتلا در سنین پایین، شدت بیماری‌زایی بیشتر و احتمال نیاز به تهویه مصنوعی بیشتر و احتمال مرگ‌ومیر بیشتر از عوامل خطر بیشتر این ویروس جدید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در منطقه کاشان، افزود: افراد باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا و زدن ماسک، از سلامتی خود و خانواده محافظت کنند.

وی اضافه کرد: برای شناسایی موارد احتمالی ابتلای به ویروس جهش یافته در منطقه کاشان به طور جدی در تلاش هستیم و با توجه به گزارش موارد مثبت از ابتلای ویروس جهش یافته انگلیسی در چند نقطه از کشور، با رصدهای انجام شده، نمونه یک مورد بیمار مشکوک، جهت انجام تست به مراکز ذی‌صلاح در تهران ارسال شده است و هنوز جواب آن را دریافت نکرده‌ایم.

کد خبر 474972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.