بهره‌برداری از فرهنگسرای ماندگار در بیرجند

شهردار بیرجند گفت: فرهنگسرای شهر، بزرگترین پروژه شهرداری بیرجند، در اسفندماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، محمد علی جاوید در جلسه علنی شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌هایی که تا پایان سال افتتاح خواهد شد، گفت: فرهنگسرای شهر، بزرگترین پروژه شهرداری بیرجند، اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: اجرای پروژه فرهنگسرای شهر پس از وقفه‌ای که از سال ۹۶ در اجرای آن ایجاد شده بود به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که می‌توان گفت شاخص‌ترین اقدام و زیرساخت فرهنگی در خراسان جنوبی است.

شهردار بیرجند عنوان کرد: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان از منابع داخلی برای این پروژه با مساحت ۲۰ هزار مترمربع و زیربنای شش هزار مترمربع اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه سالن همایش دو هزار نفری به عنوان بزرگترین سالن همایش استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: آموزش کارهای هنری، تئاتر، طراحی و نقاشی و احداث آمفی‌تئاتر روباز از کابری‌های تعریف شده در این طرح مهم فرهنگی است.

جاوید ادامه داد: این طرح شاخص فرهنگی اسفندماه امسال به صورت کامل تکمیل و با حضور یکی از وزرا افتتاح خواهد شد.

وی اظهار کرد: در ساخت این فرهنگ‌سرا از بهترین و با کیفیت‌ترین مصالح و طراحی‌ها استفاده شده و جزو ۱۰ سالن همایش برتر کشور است.

شهردار بیرجند همچنین از افتتاح مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی که در پارک آزادی احداث شده خبر داد و گفت: این مجتمع مکان مناسبی برای نگهداری از متکدیان، کودکان کار و سایر اقشار آسیب پذیر جامعه است که به صورت شبانه روزی خدمات ارائه خواهد کرد.

جمع‌آوری متکدیان شهر

وی با اشاره به جمع‌آوری متکدیان عنوان کرد: ساختمانی متعلق به شهرداری را با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان بازسازی و برای ساماندهی، غربالگری و اسکان متکدیان در نظر گرفته‌ایم.

جاوید افزود: این مجموعه علاوه بر ساختمان اداری، دارای دو طبقه با ۱۲ اتاق است که با مشارکت دستگاه‌های حمایتی در خصوص ساماندهی متکدیان سطح شهر اقدام خوبی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: هزینه جاری این مرکز از محل اعتبارات سالانه شهرداری تأمین خواهد شد. وظیفه شهرداری جمع‌آوری متکدیان است و دستگاه‌های حمایتی باید نسبت به ساماندهی آنان اقدام کنند.

شهردار بیرجند ادامه داد: در این مرکز علاوه بر اسکان، خدمات مشاوره‌ای و حمایتی هم به پذیرفته شدگان ارائه خواهد شد که دستگاه‌های حمایتی باید شهرداری را در این راستا همراهی کنند.

بهره برداری از پارکینگ حکیم نزاری در اسفند ماه

وی با اشاره به بهره‌برداری از پارکینگ حکیم نزاری در اسفند ماه گفت: این پروژه در دهه فجر ۹۸ کلنگ زنی شده بود که برای پذیرش ۱۰۰ خودرو گنجایش دارد؛ زیربنای این پارکینگ ۲۸۰۰ متر مربع بوده که ۱۲ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.

جاوید ادامه داد: آسفالت کوچه‌های اطراف پارکینگ هم به اتمام رسیده و برای محوطه سازی نیز چند مغازه تملک شده که تخریب آنها انجام خواهد شد.

شهردار بیرجند از افتتاح دیوار یخدان در اسفند ماه خبر داد و گفت: دیوار یخدان از آثار تاریخی گردشگری بیرجند است که رها شده بود و شهرداری بیرجند با صرف اعتبار یک میلیارد تومانی عملیات بهسازی، تحکیم بنا و پیاده‌روسازی آن را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: این پروژه هم اکنون آماده بهره‌برداری است که با این اقدام این اثر تاریخی به پاتوق گردشگری تبدیل خواهد شد و از طرفی از فرسودگی و تخریب آن جلوگیری شد.

جاوید با اشاره به افتتاح پروژه بهسازی و اصلاح میدان شهدا در اسفندماه افزود: در این میدان گره ترافیکی وجود داشت که ابتدا در شورای ترافیک شهرستان و بعد استان اصلاح آن به تصویب رسید و برای اجرا به پیمان کار واگذار شد.

بزرگترین پارک شهری بیرجند

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ پارک جنگلی، بزرگترین پارک شهری بیرجند، با خدمات رفاهی و تفریحی شامل زمین‌های بازی، پیست پیاده‌روی، پیست دوچرخه سواری، فضای نشیمن، فضاهای تجاری، آمفی‌تئاتر، باغ پرندگان و غیره افتتاح خواهد شد.

به گفته شهردار بیرجند در صورتی که محدودیت‌های کرونا برداشته شود ۱۳ فروردین سال ۱۴۰۰ شهروندان می‌توانند از زیرساخت‌های ایجاد شده در بخش‌های مختلف پارک جنگلی استفاده کنند. البته این پروژه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید.

وی با درخواست ایجاد ناحیه خدمات شهری در منطقه بند دره از شورا اظهار امیدواری کرد: در سال آینده بتوانیم با تأسیس این ناحیه خدمات ویژه‌ای در بخش حمل پسماند، توسعه فضای سبز و سایر خدمات به شهروندان ارائه دهیم.

جاوید تأکید کرد: در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ تعدادی دیگر از پروژه‌های عمرانی شهرداری آماده بهره‌برداری خواهد بود که به مرور و طبق برنامه زمان بندی مشخص افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شهرداری در این دوره، کلنگ زنی پروژه‌های قابل بهره‌برداری در همین دوره بوده است، گفت: اکثر پروژه‌هایی که طی دو سه سال گذشته کلنگ زنی شده به بهره‌برداری رسیده است. تعداد باقی مانده نیز تا پایان سال جاری و بخشی هم در شش ماهه نخست سال آینده به اتمام می‌رسد.

کد خبر 474955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.