راکعی: دوره تک روی‌های سیاسی تمام شده است

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: دوره‌ تک روی‌های سیاسی تمام شده است و امروز نیاز است که اصلاح طلبان در هر کاری با خرد جمعی حرکت کنند تا به نتیجه مطلوب برسند.

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد انتقادات از نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان اظهار کرد: جریان اصلاح طلبان به عنوان گروه سیاسی که به دموکراسی و مردم سالاری معتقد است، تا به امروز، هیچ‌گاه اعضای خود را محدود به نگرش خاصی نکرده است؛ بنابراین احزابی که تا پیش از این در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان حضور داشتند، تصمیم گرفتند نهادی را در سطح ملی با تکیه بر خرد جمعی تشکیل دهند؛ زیرا دوره تک روی‌های سیاسی تمام شده و امروز نیاز است که اصلاح طلبان در هر کاری با خرد جمعی حرکت کنند تا به نتیجه مطلوب برسند.

وی افزود: برای عضویت برخی از احزاب اصلاح طلب که در گذشته عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان نبودند و امروز نیز مایل به حضور در نهاد اجماع ساز نیستند، اجباری وجود ندارد. ممکن است برخی از این احزاب علیه نهاد اجماع ساز مواضعی را اتخاذ کنند، اما اگر احزابی که عضو این نهاد هستند بخواهند بر آن بتازند، به نوعی خودزنی کرده و نشان از نبود تفکر تشکیلاتی در آنها دارد.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش ادامه داد: نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان تمام تلاش خود را می‌کند تا در چهارچوب قانون و احترام به حقوق دیگران عمل کند تا نتیجه خرد جمعی را به صورت حداکثری نشان دهد. احزاب عضو این نهاد باید سعی کنند ضعف‌های ساختاری قبلی را رفع کنند.

راکعی در مورد تفاوت نهاد اجماع ساز با شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، گفت: شاید ساختار نهاد اجماع ساز شبیه به شورای عالی سیاست گذاری باشد، اما از لحاظ کیفی تفاوت‌های بسیاری دارد؛ زیرا تغییراتی در هیئت رئیسه و آئین نامه این سازوکار سیاسی رخ داده است. اشخاص حقیقی انتخاب شده برای حضور در این نهاد، اشخاصی هستند که برای آن وقت بیشتری صرف می‌کنند.

کد خبر 474944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.