اتباع ‌خارجی برای ‌پذیرش در مراکز درمانی احراز هویت می‌شوند

بیمه‌شدگان اتباع بیگانه برای پذیرش در مراکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی، احراز هویت می‌شوند.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، هویت این گروه از بیمه شدگان تا اطلاع ثانوی، با استفاده از کد اختصاصی مندرج در جلد دفترچه درمانی (۱۰ رقم اول شماره سریال دفترچه) صورت می‌گیرد.

ارائه «جلد دفترچه درمانی» در مراکز طرف قرارداد با تأمین اجتماعی برای برخورداری از خدمات تشخیصی و درمانی توسط اتباع، ضروری است.

بیمه‌شدگان اتباع خارجی تازه وارد نیز می‌توانند با ارائه شماره اختصاصی فراگیر (فیدا) از خدمات درمانی در تعهد سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

در حال حاضر قابلیت استعلام اعتبار دفترچه درمان تأمین اجتماعی برای افراد غیر ایرانی با وارد کردن کد شناسایی اتباع خارجی از طریق تمامی بسترهای ارائه خدمت اعم از کدهای USSD، وب و نسخه ۱.۰.۳ اپلیکیشن وب عملیاتی شده است.

چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه در همه شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف می‌شود. همچنین سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام کنند.

کد خبر 474936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.