شهرکرد سکونتگاه غیررسمی ندارد

معاون شهرسازی و معماری شهردار شهرکرد گفت: در این شهر سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه‌نشینی وجود ندارد، اما بافت ناکارآمد شهری در آن دیده می‌شود.

مرجان دادایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سکونتگاه غیررسمی، اظهار کرد: امروز در شهر شاهد ساخت و سازهایی خارج از محدوده شهر هستیم که فاقد سند رسمی است، این ساختمان‌ها از شهرداری مجوز لازم را اخذ نکرده و مشکلات و تنش‌های اجتماعی برای شهرداری و حتی شهروندان ایجاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بعضی از ساختمان‌های در محدوده شهری نیز این مشکلات را دارند که در مجموع هر دو در حریم شهر هستند و شهرداری باید به آنها خدمات ارائه دهد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار شهرکرد افزود: افرادی که اقدام به احداث این سکونتگاه‌ها کرده، مالکیت ندارند و بیشتر در مستثنیات، ساختمانی را احداث می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در شهرکرد سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه نشینی وجود ندارد، اما بافت ناکارآمد شهری در آن دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: ستاد عمران و بازآفرینی در هر شهر بر اساس سند ملی عمران و بازآفرینی کشور شکل گرفته است.

دادایی اظهار کرد: بافت ناکارآمد شهری شامل قسمت‌هایی از شهر است که بدون پروانه مورد بهره برداری قرار گرفته و به شکل رسمی شناخته شده نیست، اما ملک در تصرف خود فرد قرار دارد.

وی ادامه داد: در استان سه نقطه بافت ناکارآمد وجود دارد که محله ۳۲ شهرکرد از این دسته است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار شهرکرد عنوان کرد: برای ساماندهی این بافت‌ها اعتبار تخصیص داده شده است که ستادی متشکل از راه و شهرسازی، شهرداری و دیگر متولیان برای انجام اقدامات مثبت و مؤثری وارد میدان شده اند.

وی تاکید کرد: در صورت همکاری متولیان این امر با شهرداری می‌توانیم مالکیت این بافت را مشخص کنیم تا ضمن اخذ مجوز لازم از شهرداری تمامی خدمات به این مناطق برسد.

کد خبر 474907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.