نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار سپاهان و استقلال

سه کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز سپاهان و استقلال پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان و استقلال از ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه امروز شنبه - ۲۵ بهمن ماه - در ورزشگاه نقش جهان رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت. با این برد شیرین طلایی‌پوشان اصفهانی صدر جدول را با دو بازی بیشتر از پرسپولیس در اختیار گرفتند تا در صورتی که سرخ‌پوشان از دو دیدار پیش رو کمتر از ۴ امتیاز بگیرند، قهرمان نیم فصل رقابت‌ها شوند. قضاوت این مسابقه حساس و سرنوشت ساز به وحید کاظمی سپرده شده بود که او چند برخورد درون هجده قدم هر دو تیم را خطایی تشخیص نداد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل، حیدر سلیمانی و حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

سرنگون شدن رفیعی در محوطه استقلال

در دقیقه سیزدهم بازی حرکت ترکیبی سپاهانی‌ها و یک و دو آن‌ها، رفیعی را درون محوطه جریمه صاحب توپ کرد اما مدافعین استقلال به استقبالش آمده و او را سرنگون کردند. اگر چه سپاهانی اعتقاد به خطا پنالتی داشتند، کاظمی چنین تشخیصی نداد و ادامه بازی را اعلام کرد.

رودنیل: خطایی نبود و ادامه بازی درست بود.

عسگری: صحنه را تلویزیون واضح نشان نداد که ببینم خطا بوده یا نبوده است.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار سپاهان و استقلال

تکل نژاد مهدی روی پا بابک مرادی

دقیقه ۴۸ اشتباه مدافعان سپاهان، مرادی را در شرایطی صاحب توپ کرد که فضا بازی تا رسیدن به نیازمند در اختیار داشت. با این حال در لحظه‌ای که با نیازمند تک به تک شده و قصد داشت به توپ ضربه بزند، با تکل نژاد مهدی ناکام ماند و نقش بر زمین شد. داور این بار نیز اعتقادی به پنالتی نداشت و همین موضوع اعتراض شدید مرادی و استقلالی‌ها را به همراه داشت.

رودنیل: روی مرادی هیچ خطایی رخ نداد و ادامه بازی درست بود.

سلیمانی: مرادی خودش کنترلش را از دست داد و مدافع سپاهان روی این بازیکن تأثیری نگذاشته بود.

عسگری: در یکی دو صحنه‌ای که درون محوطه سپاهان به وجود آمد، ادامه بازی درست بود.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار سپاهان و استقلال

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: بازی با توجه به جدول شرایط خاصی داشت. آقای وحید کاظمی و دو کمک داورش انصافاً قضاوت خوبی در این دیدار داشته و تصمیم اشتباه تأثیرگذاری نگفتند و به طور کلی می‌توان نمره قبولی به تیم داوری داد. گل‌ها به ویژه گل دوم که می‌گفتند آفساید بوده، کاملاً درست بودند. کلیه اخطارهایی که داور نشان داد نیز صحیح بودند. دقیقه ۱۷ بازیکن شماره ۲۱ سپاهان (محمد کریمی) خطایی را انجام داد که باید اخطار می‌گرفت که نداد. داور به همین بازیکن در دقیقه ۳۲ کارتی نشان داد که واقعاً سخت‌گیرانه بود و اصلاً کاری نکرد و نباید این اخطار را می‌داد. در واقع اگر کارت نخست را به بازیکن داده بود، باید او را اخراج می‌کرد ولی چون کارت دومی سخت‌گیرانه بود، اخراج نداشت. دقیقه ۴۱ کمک داور دوم برای اعلام آفساید عجله کرد و حسینی حداقل در موقعیت مساوی با مدافع استقلال بود. دقیقه ۴۳ در نقطه کرنر روی نورافکن خطا شد ولی اعلام نکرد. دقیقه ۷۴ آفساید مرادی به درستی گرفته شد. وقت اضافه نیمه دوم را پنج دقیقه گرفت که با توجه به تعویض‌ها، حداقل باید ۶ دقیقه اعلام می‌کرد. در مجموع ۲۷ خطا داشتیم و تیم داوری قضاوت خوبی انجام داد.

سلیمانی: وحید کاظمی قضاوت خیلی خوبی را در دیدار سپاهان و استقلال به نمایش گذاشت که به نظرم یکی از بهترین قضاوت مسابقات تا اینجا کار بود. شاید این بازی سه صحنه داشت که کاظمی به درستی ادامه بازی داد. در دقیقه ۸۸ هیچیک از دو مدافع کناری سپاهان اثری روی نادری نگذاشته و او کنترلش را از دست داده و سرنگون شد. آفسایدی در نیمه دوم به نفع استقلال گرفته شد و کمک داور دوم این دیدار به نظرم اشتباه کرد. خطایی نیز در وقت‌های تلف شده روی خلعتبری انجام شد که کاظمی ندید و ادامه بازی داد. در کل قضاوت خوبی را شاهد بودیم.

عسگری: بازی بسیار حساسی بود و یک سری داستان‌هایی از گذشته درباره این مسابقه همیشه بوده است. همه این موارد باعث می‌شد این دیدار حساس‌تر و به تبع آن، قضاوتش نیز سخت‌تر شود. در مجموع کار داور خوب بود به دلیل اینکه تصمیماتی که گرفت عمدتاً خوب بود و در یکی دو صحنه‌ای که درون محوطه سپاهان به وجود آمد، ادامه بازی درست بود. البته شاهد اعتراض چندانی هم به این برخوردها نبودیم چون مشخص بود خطایی نبوده ولی به هر حال بازیکن وقتی سرنگون می‌شود دنبال این می‌گردد که فشاری روی داور آورد. عملکرد داور در مجموع خوب بود اما همیشه گفته‌ام داوری بدون اشتباه نمی‌شود ولی به گونه‌ای بود که روی نتیجه بازی اثر نمی‌گذاشت. داور چند اشتباه هم انجام داد. یزدانی در گوشه کرنر خیلی واضح نورافکن را هل داد که خطا نگرفت که خیلی واضح بود. نمی‌دانم نورافکن حرفی زد یا حرکتی انجام داد که کارت گرفت ولی خطایی مرتکب نشده بود هر چند درست ندیدم و اگر حرفی زده یا کاری کرده، اخطارش درست است. دقیقه ۴۲ کمک داور آفساید خیلی بچه‌گانه‌ای از مهاجم سپاهان گرفت که اگر وظیفه‌اش را درست انجام داده بود، می‌توانست موقعیت خیلی خطرناکی برای سپاهان باشد که متأسفانه کمک داور تمرکز لازم را نداشته و به اشتباه آفساید اعلام کرد. در مجموع چون بازی دو بر صفر شد تصمیمات داور نمی‌توانست روی نتیجه اثر بگذارد.

کد خبر 474804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.