حذف دفترچه‌های کاغذی گامی در جهت تحقق پرونده سلامت الکترونیک است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: بر اساس ابلاغ سازمان تامین اجتماعی، از اول اسفند کارت ملی جایگزین دفترچه های درمانی تأمین اجتماعی می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی؛ علی اعتصام‌پور در نشست با کارگزاری‌های تأمین اجتماعی استان، اظهار کرد: تمامی افراد تحت پوشش سازمان می‌توانند در زمان مراجعه به پزشک و مؤسسات تشخیصی و درمانی بدون ارائه دفترچه و تنها با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی خود احراز هویت شده و خدمات را دریافت کنند.
وی با اشاره به توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی از اول اسفند ماه، افزود: بیمه شدگان و بازنشستگانی که صفحات دفترچه آنها به پایان می‌رسد نیازی به دریافت دفترچه جدید ندارند، لیکن صفحات سفید موجود در دفترچه‌های کاغذی بیمه شدگان کماکان معتبر و قابل استفاده خواهد بود.

مدیر درمان استان اصفهان تاکید کرد: تمام بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی باید قبل از مراجعه به مراکز درمانی نسبت به استعلام استحقاق درمان خود اقدام و از پوشش بیمه‌ای اطمینان حاصل نمایند.

اعتصام‌پور در ادامه به معرفی روش‌های استعلام استحقاق درمان پرداخت و تصریح کرد : با استفاده از سایت سازمان به آدرس es.tamin.ir و یا با کد دستوری #۱۴۲۰*۴* (بدون استفاده از اینترنت) از وضعیت اعتبار دفترچه درمانی خود مطلع شوند. بیمه شدگان محترم سازمان قبل از مراجعه به مراکز درمانی دولتی و یا خصوصی، شرایط برخورداری از حمایت درمانی سازمان را با استفاده از سامانه‌های سازمان تأمین اجتماعی اخذ کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی اصفهان موفقیت و دستیابی به اهداف این طرح را در گرو همکاری کلیه پزشکان و مؤسسات تشخیصی و درمانی دانست و افزود: پزشکان و موسسات طرف قرارداد پس از احراز هویت فرد (رویت کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی) و استعلام برخورداری بیماران از استحقاق درمان (پوشش بیمه‌ی درمان) از روش‌های اعلامی سازمان، می‌توانند نسبت به نسخه‌نویسی و ارایه خدمات تشخیصی و درمانی در بستر الکترونیک و در صورت قطع بودن سیستم مکانیزه با استفاده از سرنسخه مخصوص مطب پزشک و یا سرنسخه متعلق به موسسه درمانی به جای برگ دفترچه درمانی بیمار اقدام نمایند.

وی حذف دفترچه‌های کاغذی را گامی در تحقق پرونده سلامت الکترونیک تامین اجتماعی برشمرد.

کد خبر 474765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.