شرایط پرداخت وام‌های دانشجویی اعلام شد

صندوق رفاه دانشجویان با ارسال بخشنامه ای به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شرایط اعطا و بازپرداخت وام های دانشـجویی را در نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بر اساس آیین نامه اعلام کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از صندوق رفاه دانشجویان، در این بخشنامه به دانشگاه‌ها تاکید شده است که به منظور تسریع در پرداخت وام‌ها به دانشجویان واجد شرایط، ترتیبی اتخاذ کنند تا نسبت به ثبت اطلاعات دانشجویان متقاضی و ارسال لیست‌های وام در بازه‌های زمانی تعیین شده اقدام لازم انجام شود.

سامانه دانشجویی (پورتال) صندوق رفاه برای ثبت تقاضای دانشجویان از ۱۶ بهمن فعال شده است و تا پایان نیم سال تحصیلی جاری فعال است. تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور اقدام کنند.

با توجه به اینکه صرفاً دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی آنها به سامانه تبادل اطلاعات آموزشی وزارت عتف (GSB) ارسال شده باشد، می‌توانند نسبت به ثبت تقاضای وام اقدام کنند، ضروری است دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با قید فوریت در خصوص به روز رسانی مستمر اطلاعات آموزشی دانشجویان خود در درگاه تبادل اطلاعات وزارت متبوع اقدام کنند.

همچنین هنگام ثبت اطلاعات سند تعهد در پرونده دانشجویان، ضروری است مشخصات ضامن یا ضامنین از طریق وب سرویس سازمان ثبت احوال استعلام و پس از تأیید مراتب، تصاویر اسناد تعهد به صورت خوانا بارگذاری شود.

برای سهولت در پرداخت وام‌ها، لیست متقاضیان از هر نوع وام حداکثر در قالب ۶ لیست در مهلت‌های مقرر در طول نیم سال تحصیلی به صورت دقیق، مستند و بدون نقص پس از تأیید معاون دانشجویی از طریق سامانه فاز ۲ به این صندوق ارسال شود.

همچنین شرایط افراد دارای اولویت مرتبط با پرداخت هر یک از وام‌ها، شرایط اعطای هر وام در آئین‌نامه پرداخت و بازپرداخت ذکرشده است و باید در تنظیم و ارسال درخواست‌ها مد نظر قرار گیرد.

دریافت اصل مدارک و مستندات وام ضروری و همچنین اصل سند تعهد از دانشجویان از جمله موارد ضروری در فرآیند دریافت وام‌ها بوده و شایسته است در ایام تداوم شیوع کرونا، به منظور حمایت از دانشجویان و همکاری با آنها ترتیبی اتخاذ شود که مدارک و مستندات مربوطه به طرق مقتضی از دانشجویان متقاضی وام دریافت شود.

در این بخشنامه آمده است؛ با توجه به غیر متمرکز بودن اعتبار وام‌های تحصیلی، ضروری و شهریه و ابلاغ اعتبار مجزا برای هر دانشگاه یا مرکز آموزش عالی، شایسته است برنامه‌ریزی لازم برای ثبت و ارسال درخواست وام‌های مذکور در سقف اعتبارات تخصیص یافته صورت گرفته و اهتمام لازم برای مدیریت تقاضاها و جذب حداکثری ظرفیت منابع در بازه زمانبندی تعیین شده برای هر وام در سقف سهمیه اعتبار ابلاغی به عمل آید.

وام مسکن متاهلی در نیم سال دوم تحصیلی نیز از طریق صندوق رفاه پرداخت خواهد شد. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی غیر دولتی و غیر انتفاعی برای تسهیل واریز وام شهریه دانشجویان متقاضی خود، ضرورت دارد نسبت به به‌روزرسانی و فعال بودن شماره حساب و شماره شبای حساب مربوطه (ترجیحاً در بانک تجارت) در سیستم فاز ۲ صندوق اقدام کنند.

در صورت ارسال درخواست افزایش اعتبار، به دلیل محدودیت منابع صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه‌هایی که سهمیه اعتبارات تخصیصی را حداکثر تا تاریخ ۲۰ اسفند ۹۹ به طور کامل جذب کنند، در تخصیص مجدد اعتبار در اولویت خواهند بود.

کد خبر 474733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.