مطهری: هیچ لیست مازادی نداریم

مربی پرسپولیس گفت: نادر محمدی را خودم از مقاومت به پیکان آوردم و حالا یکی از بهترین اوت اندازان لیگ شده است البته که خودمان بهترین دفاع لیگ را داریم و همیشه سعی کرده‌ایم تا سبک تاکتیکی خودمان را به تیم حریف دیکته کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید مطهری در نشست خبری قبل از دیدار پرسپولیس برابر پیکان اظهار کرد: همان طور که می‌دانید خودم نزدیک به سه سال همراه با آقای جلالی مربی پیکان بودم. خیلی خوشحالم جوانانی که آن روز کنار تیم پیکان آوردیم، امروز پیکره اصلی این تیم را تشکیل داده است. پیکان همیشه باشگاهی بوده که آکادمی قوی و خوبی داشته است.

و با بیان اینکه جای نگرانی در خصوص اوت‌های معروف نادر محمدی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نمونه آن نادر محمدی که خودم از مقاومت به پیکان آوردم و حالا یکی از بهترین اوت اندازان لیگ شده است. البته که خودمان بهترین دفاع لیگ را داریم و همیشه سعی کرده‌ایم تا سبک تاکتیکی خودمان را به تیم حریف دیکته کنیم.

مربی پرسپولیس با اشاره به جنگندگی و دودنگی بالا پیکان، تصریح کرد: علیرغم احترامی که برای باشگاه پیکان قائلم، آن‌ها باید برای مقابله با بازیکنان بزرگ ما تاکتیکی را اتخاذ کنند. پیکان تیم دونده و زحمت کشی هست و دست کم گرفتن تیم‌هایی مانند پیکان، تنبیه سختی را برایمان خواهد داشت. کادر فنی و بازیکنان کاملاً به این موضوع واقف هستیم و می‌دانیم چگونه باید از دوندگی و جنگندگی پیکان مراقبت کنیم.

وی افزود: سه هفته پیاپی است که می‌بریم با این حال باختی که مقابل آلومینیوم داشتیم درس‌های زیادی به ما داد و روی نقاط ضعف‌مان خیلی حرفه‌ای کار کرده، نقاط ضعف‌مان را بر طرف کرده و در بعضی آیتم‌ها حتی تیم‌مان را ارتقا دادیم.

مطهری با بیان اینکه قهرمانی نیم فصل جز اهداف کوتاه مدت‌مان بوده اما بسیار ارزشمند است، گفت: مثل این می‌ماند که برای رسیدن به قهرمانی در آسانسوری باشید و برای رسیدن به طبقه سی‌ام (انتها فصل)، چند طبقه از تیم‌های رقیب جلوتر باشیم. البته باید حواسمان باشد که درون آسانسور کلید اشتباهی را فشار ندهیم تا رقیب‌هایمان ما را پایین نکشیده و یا جایمان را نگیرند. باید خیلی باهوش و با تمرکز بالا کار کنیم و بتوانیم قهرمانی نیم فصل را به هواداران‌مان هدیه دهیم.

مربی پرسپولیس درباره مبتنی بودن تاکتیک پیکان بر پرتاب اوت‌های دستی، خاطرنشان کرد: مربی‌ها در فوتبال سبک‌های مختلفی دارند و همه آن‌ها ارزشمند است. مربیان با توجه به نیازشان و ابزاری که در اختیار دارند، سبک تیمی‌شان را انتخاب می‌کنند. تاکتیک پیکان نیز بازی مستقیم و جمع کردن توپ‌های سوم به همراه اوت دستی‌هایی است که قابلیتش را داشته و از آن استفاده می‌کنند. آنالیز و برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام داده‌ایم ولی تیم‌های حریف باید به بازیکنان بزرگ ما احترام بگذارند.

مطهری در رابطه با ابتلاء محمد نوری، بازیکن سابق پرسپولیس به ویروس کرونا، تصریح کرد: امیدوارم همه ورزشکاران سالم باشند و خود محمد نوری که از بازیکنان قدیمی پرسپولیس است، سلامتی‌اش را به دست آورده و بتواند به پیکان کمک کند.

وی در واکنش به جدایی سعید حسن پور، گفت: شنیده‌ام اخیراً در فضا رسانه خیلی از لیست مازاد صحبت می‌شود. خواستم به هواداران عزیزمان بگویم هیچ لیست مازادی نداریم ولی بازیکنانی مانند سعید حسین پور درخواست جدایی داده‌اند و چون او بازیکن جوان و آینده داری است و برای اینکه بیشتر در فضا بازی قرار بگیرد و تجربه کسب کند، گفتیم باشگاه او را به طور قرضی آزاد کند تا دوباره فصل بعد به پرسپولیس باز گردد.

مطهری در خصوص گلزنی‌های سید جلال حسینی به عنوان مدافع، اظهار کرد: از سید جلال که ستون تیم‌مان است تا آن جلو، هر کس در تمرینات خوب کار کرده و خودش را نشان دهد، کادر فنی و در رأس آن آقا یحیی قطعاً از او استفاده می‌کنیم. هیچ فرقی نمی‌کند آن بازیکن ۱۸ ساله یا ۳۸ ساله باشد. بازیکنان‌مان به خصوص جوان‌ها باید بدانند در چه باشگاه بزرگی کار می‌کنند. آن‌ها در پرسپولیس همیشه باید مبارزه‌گر، سلحشور و جنگ‌جو باشند تا بتوانند خودشان را به کادر فنی تحمیل کنند. این فضا محیا است اما باید با توانایی فنی‌شان این موضوع را اثبات کند.

وی افزود: دیدید که در دو بازی آخر تیم‌مان چقدر فنی و خوب بازی کرد و موقعیت‌های خوبی ایجاد می‌کند. تیمی که موقعیت ایجاد می‌کند، جای نگرانی ندارد و باید زمانی نگران بود که موقعیت ایجاد نکنیم. باید تمرین‌های بهتری را طراحی کنیم تا از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم. همان طور که مهاجمان‌مان از جلو دفاع را شروع می‌کنند، مدافع ما نیز در گلزنی شرکت می‌کند و این تقسیم کار و وحدت تیمی را نشان می‌دهد.

مربی پرسپولیس در خصوص مصدومان این تیم تصریح کرد: مصدوم فقط حسین کنعانی‌زادگان را داریم که پس از اتفاقات بازی با فولاد کمی از نظر ذهنی بهم ریخت. او دارد کار می‌کند و انشاالله با تلاش تیم پزشکی‌مان فکر می‌کنم بتواند هفته بعد با تیم تمرین کند.

کد خبر 474730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.