اهانت به احساسات عمومی در ۲۲ بهمن

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

با قبول نکردن FATF خودمان را تحریم می‌کنیم

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در ششمین شب از ویژه برنامه «پلاک دیپلمات» بسیج دانشجویی شریف درباره نقش و وظایف وزیر خارجه گفت: وزیر خارجه نقش اجرای سیاست‌های کلان و مشورت برای تعیین این سیاست‌های کلان دارد.

وی افزود: طبق گفته اخیر رهبر انقلاب درباره برجام این نکته نهفته است که برجام اعتبار دارد برایمان اگر تعهد عملی آمریکا اثبات شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: قبل از برجام، نگاه دنیا نسبت به ما خوب نبود. برجام باعث بهتر شدن این نگاه شد. آنها فکر می‌کردند ما به دنبال بمب هسته‌ای هستیم و...

کواکبیان تصریح کرد: در رابطه با عدم رابطه خوب با دیگر کشورها چند عامل را باید بررسی کرد. یکی از این عوامل تحریم‌های همه جانبه ایالات متحده آمریکا در رابطه با ما و ارتباط‌گیری با کشورهای دیگر است.

وی اظهار کرد: دست ما در رابطه با ارتباط با کشورهای دیگر باز نیست دلیلش هم همان تحریم‌های همه جانبه است.

دبیر کل حزب مردم سالاری افزود: کشورهای دنیا در رابطه با fatf و ورود ایران حساسیت بسیاری دارند. مگر رفیقی شفیق تر از روسیه داریم؟ خود روسیه به ما می‌گوید تا fatf را قبول نکنید ما با شما به راحتی مبادلات نخواهیم داشت. با قبول نکردن fatf خودمان را تحریم می‌کنیم و موجب خود تحریمی است.

آتش‌بازی با احساسات عمومی عواقب دردناکی‌دارد

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری در واکنش به توهین به روحانی در توئیتر هشدار داد تجربه نشان داده‌است از راه‌اندازی جریانات خودجوش! و شعارهای سازمان‌یافته علیه دولت تا سو استفاده دشمنان و شکل‌گیری اغتشاش علیه نظام راهی نیست.

وی افزود: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شرایط حساس سیاست خارجی، آتش‌بازی با احساسات عمومی عواقب دردناکی‌دارد.

آنهایی که از تریبون‌ها، بداخلاقی را ترویج می‌کنند در اقلیت هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس دهم روز جمعه درباره توهین به رئیس‌جمهوری در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در یکی از شهرهای کشور گفت: آنهایی که از تریبون‌ها، بداخلاقی را ترویج می‌کنند در اقلیت هستند؛ اقلیتی که به نظر می‌رسد از جانب برخی گروه‌ها حمایت می‌شوند.

وی درباره ادبیات و گفتمان تخریب و پیامدهای آن افزود: یکی از پیامدهای توهین به رئیس جمهوری در مجامع عمومی را می‌توان باب شدن این رفتار غلط دانست که متأسفانه سابقه هم دارد. رهبر انقلاب اسلامی بارها نسبت به پرهیز از اینگونه هتاکی و بدزبانی‌ها هشدار داده‌اند. مثلاً وقتی چند سال قبل یکی از مداحان در حین قرائت دعای عرفه به من فحاشی کرد، تلویزیون به جای تقبیح این رفتار از او دعوت کرد. اکنون که رهبر انقلاب اسلامی در جمع مداحان نسبت به اینگونه توهین‌ها هشدار داده‌اند، وظیفه متولیان این است که برای پیشگیری از بداخلاقی‌ها اقدام کرده و با متخلفان برخورد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم اضافه کرد: اینگونه بداخلاقی‌ها منجر به تفرقه در صفوف ملت و سوء‌استفاده بدخواهان و دشمنان کشور می‌شود و این در حالی است که مراسم روز ۲۲ بهمن باید نماد وحدت و انسجام ملی باشد. آسیب دیگر شعارهای انحرافی در مراسم ملی، استفاده ابزاری از ظرفیت‌های ملی در جهت اهداف گروهی است در این زمینه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد مسؤول باید مجریان برنامه را توجیه و با تخلف‌ها برخورد کند.

مازنی درباره واکنش گروه‌ها در محکوم کردن ادبیات توهین و گفتمان تخریب، اظهار کرد: متأسفانه شیوع ادبیات موهن صرفاً به یک جریان خلاصه نمی‌شود. وظیفه بزرگان کشور و رهبران جناح‌های مختلف این است که این رفتار را تقبیح کرده و خود و جامعه را به رعایت تقوا دعوت کنند.

پشت پرده توهین به روحانی مشخص شود

نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم نیز به برنا گفت: شخص دوم مملکت بعد از رهبری معظم، رئیس جمهور است، من به روحانی رأی ندادم و منتقد او هستم ولی نباید اجازه داد در ملأ عام تعدادی به او توهین کنند تا خوراک رسانه‌های بیگانه شود.

وی ادامه داد: نباید انتقادها به فحاشی کشیده شود، فحاشی در دین مبین اسلام نیست. رهبری در دیدار با مداحان مطرح کردند که مسائل روز را به مداحی وارد نکنید تا قداست مداحی حفظ شود، باید قداست ریاست جمهوری را هم حفظ کنیم ممکن است فردا روزی فرد مورد انتخاب آنها رئیس جمهور مملکت شود. باید مانند امیرالمومنین از خلیفه کُشی جلوگیری کنیم مورد قبول ما نیست تا در ملأ عام به نفر دوم مملکت، بی احترامی شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که به نظر شما قوه قضائیه و دادستان نباید به این موضوع ورود کنند، اظهار کرد: رئیس جمهور حق قانونی دارد تا از این افراد شکایت کند اما این کار را نمی‌کند. در این شرایط وظیفه دادستانی همان شهرستان است که به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع ورود کند تا ببیند در پشت این قضیه چه کسانی نقش دارند. آیا این جوانان ناخودآگاه این کار را کردند یا خدایی نکرده خط دهی از جای دیگر صورت گرفته، معتقدیم باید فتنه را در نطفه خفه کرد.

هشدار عضو مجلس خبرگان در خصوص حذف نام «امام خمینی (ره)» و بی مهری به خانواده ایشان

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری در واکنش به حذف نام «امام خمینی (ره)» از قطعنامه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: رعایت جایگاه امام خمینی (ره) خیلی ضرورت دارد. اگر اسم «امام خمینی (ره)» حذف شود، انقلاب حذف شده است. چون انقلاب به نام ایشان ثبت شده است.

وی افزود: به نظر من برجسته کردن این موضوع که برخی افراد نسبت به امام خمینی بی عقیده و بی مهر شده اند، شاید تأثیر خوبی نداشته باشد. این امر چیزی نیست که آن را برجسته کنیم و باید آن را مخفی نگه داریم، اما دلسوزان باید با مسئولین و مخصوصاً مقام معظم رهبری صحبت و از تکرار این موارد جلوگیری کنند. زیرا عمومی شدن و تکرار این موارد اصلاً نتیجه خوبی ندارد و ممکن است حتی خطرآفرین باشد. پس لازم است که تذکراتی در این خصوص داده شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بی مهری‌های نسبت به خانواده امام خمینی، گفت: بعد از پیامبر (ص) اعضای خانواده ایشان مظلوم شدند و مورد بی مهری قرار گرفتند. حتی کار به جایی رسید که حدود ۴۰ سال پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) حادثه کربلا به دست افراد به ظاهر مسلمان اتفاق افتاد. اما مردم ما وفادار هستند و مثل مردم عصر پیامبر (ص) نیستند که تا ایشان سرش را زمین گذاشت، همه وصایا و خانواده پیامبر گرامی اسلام (ص) فراموش شد.

هاشم زاده هریسی افزود: مراقب باشیم که تاریخ صدر اسلام در خصوص انقلاب اسلامی و امام خمینی (س) تکرار نشود. خوب است کسانی که با انگیزه‌های سیاسی دست به این اقدامات می‌زنند کمی هم تاریخ را مطالعه کنند و از سرنوشتی که بر سر اسلام بعد از پیامبر (ص) آمد، درس بگیرند. اگر پس از پیامبر جامعه اسلامی وحدت خود را حفظ می‌کرد و افراد منافع خودشان را کنار می‌گذاشتند و به اسلام اصیل محمدی (ص) پایبند می‌ماندند، بسیاری از حوادث جور دیگری رقم می‌خورد.

کارگردانان شورای ائتلاف چه کسانی هستند؟

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه درباره عدم همراهی شورای ائتلاف با سازوکار شورای وحدت گفت: طبیعی است که شورای ائتلاف باید با شورای وحدت همراه شود چراکه شورای وحدت شامل ۴۰ حزب ارزش‌گرا است بنابراین وقتی مجموعه‌ای با این تعداد از احزاب تشکیل شده و از یک سو جامعه روحانیت مبارز نیز حضور دارد و از سوی دیگر هم مورد حمایت روحانیت سراسر کشور است، سبقه روحانی بودن برای ملت ما که ملت مذهبی، یک ویژگی مهم است به هر حال روحانیت مبارز در تهران ۱۰ منطقه است. ۹ منطقه از ۱۰ منطقه عضو شورای مرکزی هستند مساجد، هیئت‌های مذهبی و مردم متدین مذهبی از پایگاه‌های ما هستند.

وی افزود: در واقع اینکه شورای ائتلاف مبنای شرعی شورای وحدت را در نظر نگیرد نمی‌تواند به پیشبرد امور کمک کند. از این رو امیدواریم شورای ائتلاف هم به جمع شورای وحدت بیاید و همراه شوند. دلیلی هم برای نپیوستن آنها به شورای وحدت وجود ندارد اگر مبنا شاخص‌ها است روحانیت در میان آن شاخص‌ها حضور داشته باشد برای مردم، اطمینان بیشتری ایجاد می‌کند اگر بحث معرفی نامزدها است هر چه که روحانیت فعال‌تر باشد بهتر است. در واقع حداقل این است که در جامعه ما به تفاوت، ۴۰ درصد مردم ما بنا به وظیفه دینی‌شان رأی می‌دهند به بیانی دیگر این آمار، حداقل است.

دبیرکل حزب موتلفه تاکید کرد: علاوه بر پایگاه مردم، شورای وحدت در سایر مسائل نیز قوی‌تر از شورای ائتلاف است. ابتدا باید دید که کارگردانان شورای ائتلاف چه کسانی هستند. حال هر چند نفر هستند محترم و بزرگوارند. در مقابل کارگردانان شورای وحدت، آیت الله موحدی کرمانی یک شخصیت روحانی باتقوای به تمام معنا که مورد احترام همه مراجع است، آقای ابوترابی، آقای موسی پور، آقای پورمحمدی و آقای تقوی و در نهایت آقای مصباحی مقدم، شخصیت‌های کمی نیستند. می‌توان بین این دو شورا مقایسه کرد. روشن است که شورای ائتلاف به سمت این آقایان برود و با آنها همراه شود.

کد خبر 474549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.