سناتورهای جمهوریخواه: ترامپ تبرئه خواهد شد

برخی سناتورهای جمهوریخواه روز پنجشنبه از مدیران استیضاح دونالد ترامپ تشکر و قدردانی کردند ولی در نهایت پیش بینی کردند که ترامپ تبرئه خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، تعدادی از سناتورهای جمهوریخواه با گذشت سه روز از محاکمه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از مدیران استیضاح در مجلس نمایندگان تشکر و قدردانی کردند ولی گفتند: این استیضاح نتیجه نهایی را تغییر نخواهد داد و ترامپ تبرئه خواهد شد.

بر اساس این گزارش ۳ روز نخست از محاکمه استیضاح ترامپ متمرکز بر اظهارات تحریک آمیز وی خطاب به طرفدارانش در هفته های منتهی به یورش مرگبار ۶ ژانویه به ساختمان کنگره بوده است.

ترامپ بارها ادعا کرده بود که شکستش در انتخابات جنجالی نوامبر ۲۰۲۰ به خاطر تقلب گسترده بوده و از طرفدارانش خواسته بود تا برای ابطال نتایج انتخابات مبارزه کنند و جلوی سرقت انتخابات را بگیرند.

سناتورهای جمهوریخواه اذعان کرده اند که تلاش های تیم استیضاح کننده ترامپ در مجلس نمایندگان موثر بوده ولی تصور نمی کنند این تلاش ها در نهایت بتواند دیدگاه و نظر بسیاری از نمایندگان و سناتورهای جمهوریخواه را تغییر دهد تا ترامپ به نخستین رئیس جمهور محکوم شده در تاریخ آمریکا تبدیل شود.

محکومیت ترامپ در مجلس سنای آمریکا نیاز به دو سوم آرا دارد که دستیابی دموکرات ها به این تعداد رای بعید به نظر می رسد. پیش از این ۴۵ سناتور جمهوریخواه مخالفت خود را با محکومیت ترامپ اعلام کرده اند.

مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه فلوریدا در این باره گفت: تصور می کنم آنها تلاش خوبی را انجام دادند. ولی سئوال اساسی من این است که آیا استیضاح کسی که دیگر در قدرت نیست، کار درست و مناسبی است. من این طور فکر نمی کنم. تصور می کنم این امر یک سابقه بسیار خطرناک را ایجاد خواهد کرد.

دادستان های دموکرات نیز به مجلس سنا هشدار داده اند که اگر در محکوم کردن دونالد ترامپ ناکام شوند، او می تواند بار دیگر چنین اقدامی را انجام دهد.

جیمی راسکین نماینده دموکرات روز پنجشنبه گفت: اگر ترامپ بار دیگر به قدرت بازگردد و این اتفاقات مجددا تکرار شود، هیچ کسی غیر از خودمان شایسته سرزنش نیست.

تد لیو دیگر نماینده دموکرات نیز خطاب به سناتورها گفت: من نگران تکرار مجدد این اتفاقات هستم اگر ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ نیز شرکت کرده و شکست بخورد. من نگران رقابت مجدد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ نیستم، نگران آن هستم که او دوباره رقابت کند و شکست بخورد و دوباره همین اتفاقات تکرار شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 474507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.