واکنش پوتین به تصمیم دولت آمریکا درباره پیمان استارت

رئیس جمهوری روسیه از تصمیم دولت جدید آمریکا برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی استقبال کرده و خواستار اتخاذ تدابیر دیگری برای تقویت کنترل تسلیحات و ممانعت از بروز مسابقه تسلیحاتی جدید شد.

به گزارش ایمنا به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه از تصمیم دولت جدید ایالات متحده تحت ریاست "جو بایدن" برای تمدید توافقنامه مربوط به ادامه اقدامات برای کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3) استقبال کرد.

پوتین روز پنج‌شنبه در نشست هفتگی خود با اعضای شورای امنیت روسیه در این باره گفت: «ما همین چند وقت پیش موفق شدیم به همراه شرکای آمریکایی خود، پیمان مربوط به ادامه کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی را تمدید کردیم. ما مدت‌ها بود چنین پیشنهادی را به دولت ایالات متحده ارائه داده بودیم و جای خرسندی است که دولت جدید رئیس جمهور جو بایدن به وعده انتخاباتی خود عمل کرده و این توافقنامه بسیار مهم را تمدید کرد و ما از این تصمیم استقبال می‌کنیم.»

رئیس جمهوری روسیه در این نشست همچنین تأکید کرد که ضروری است تا اقدامات دیگری در جهت ممانعت از بروز مسابقه تسلیحاتی و به منظور تقویت کنترل تسلیحات بطور کلی انجام شود.

ضمن اینکه در پایان نشست روز گذشته شورای امنیت روسیه اعلام شد که به دستور ولادیمیر پوتین، نسخه جدید راهکار امنیت ملی کشور نیز در این شورا تهیه و تنظیم خواهد شد. نسخه قبلی راهکار امنیت ملی روسیه، تحقق این هدف تا سال 2020 را در نظر گرفته بود و به گفته پوتین، لازم است تا با توجه به واقعیات تغییر یافته کنونی در جهان، مورد تجدید نظر قرار بگیرد. 

لازم به یادآوری است، مقامات دیپلماتیک روسیه و ایالات متحده در اواخر ماه ژانویه در مسکو، یادداشتی درباره توافق مربوط به تمدید پیمان استارت-3 برای مدت 5 سال و بدون هیچ پیش شرطی را مبادله کردند. روسای جمهوری دو کشور نیز در همان روز در نخستین گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر، از این توافق ابراز خرسندی کردند.

منبع: تسنیم

کد خبر 474492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.