کم‌توجهی به نام امام (ره) در بیانیه ۲۲ بهمن، قابل اغماض نیست

موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در واکنش نسبت به کم‌توجهی به نام و یاد امام راحل (ره) در بیانیه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، اعلام کرد: این اقدام حتی در صورت سهو، قابل اغماض نبوده و مستوجب ارایه توضیح و عذرخواهی تنظیم‌کنندگان آن از علاقمندان به امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایمنا به نقل از وب‌گاه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

یوم الله بیست و دوم بهمن، همه ساله یادآور پیروزی انقلاب تاریخی ملت بزرگ ایران اسلامی، به رهبری مقتدا و رهبر بی‌بدیل خویش، امام خمینی ره و بهترین فرصت برای تجدید میثاق با آرمان‌های آن راحل سفر کرده و احیا نام و یاد ایشان است.

چنانچه بر پایه‌ی همین سنت گران‌سنگ، هر ساله رهبر معظم انقلاب، سران محترم قوا و اقشار و اصناف گوناگون برای تجدید این پیمان الهی، به حرم مطهر بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی مشرف شده و با ایشان بر سر ادامه‌ی راه نورانی انقلاب تجدید عهد و میثاق می‌کنند.

بدیهی ست در چنین رخداد بزرگی که محور وحدت ملی و فرصتی برای تقویت پایه‌های مردمی انقلاب و مجالی برای بازخوانی اصول و ارکان سیاست‌های کلی حاکم بر کشور است، کم توجهی صورت گرفته در بیانیه پایانی راهپیمایی امسال، به نام و یاد امام و تذکار بر تجدید پیمان با آرمان‌های ایشان، خطایی ست که حتی در صورت سهو، قابل اغماض نبوده و مستوجب ارائه توضیح و نیز عذرخواهی تنظیم کنندگان آن، از علاقمندان به امام (ره) و انقلاب بویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران است.

در پایان لازم است همه مسئولان و سیاست‌گذاران کشور را به رجوع همواره به تأکیدات پی در پی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، بر زنده نگاه داشتن و احیا نام، یاد و اندیشه امام راحل ره توصیه کرده و خطر فاصله گرفتن از این فرمایشات را گوشزد نمائیم.

کد خبر 474385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.