خیابان سپه سنگفرش می شود/ اجرای طرح توسعه میدان امام علی(ع)

شهردار اصفهان گفت:برای سنگ‌فرش خیابان سپه مصوبه شورای ترافیک دریافت شده و به زودی عملیات اجرایی سنگ‌فرش خیابان سپه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _ پنجشنبه ۲۳ بهمن‌ماه _ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، ضمن تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امسال در ایام دهه فجر ۱۳۴ عنوان برنامه در قالب ۵۰۰ اجرا توسط شهرداری در نقاط مختلف شهر انجام شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه نور افشانی ویژه ۲۲ بهمن در سطح شهر، افزود: از جمله اقدامات انجام شده شهرداری در این ایام، نصب تصاویر شهدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سطح شهر، جشنواره دانشجویی نقاشی شهری، فضاسازی‌های ویژه، استقرار ۱۵ ایستگاه شب‌های روشن بود که در قالب رویدادهای مختلف، فضای شهر را تغییر داد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: باید با یکپارچگی، وحدت، همدلی و یک صدایی مسیر انقلاب را به خوبی ادامه دهیم، زیرا در حال حاضر وحدت و همدلی بین تمام اقشار مردم موضوعی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده شهرداری در هفته جاری، ادامه داد: این روزها به مناسبت دهه فجر، انقلاب عمرانی به اوج خود رسیده است و دستاوردهای آن در مناطق مختلف در اختیار شهروندان قرار گرفت.

استمرار ملاقات‌های مردمی در مناطق مختلف

نوروزی گفت: این هفته برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» در منطقه هفت شهرداری اجرا و تعدادی پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی شد؛ همچنین ملاقات مردمی با معتمدان محلی این منطقه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام ملاقات‌های مردمی، شهروندان ثبت‌نام و سپس مسائل را به صورت حضوری مطرح می‌کنند و تا حد امکان مسائل فی‌المجلس رفع یا به معاونت‌های مربوطه ارجاع می‌شود.

شهردار اصفهان اظهار کرد: انجام ملاقات‌های مردمی یک اتفاق بسیار خوب بوده و رضایتمندی مردم را به همراه داشته است چرا که مدیران شهری به سراغ مردم می‌روند و آنها شاهد رسیدگی به مسائل خود هستند.

وی با بیان اینکه ملاقات‌های مردمی با مناسب شدن شرایط افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: این برنامه در آینده در سایر مناطق شهرداری نیز انجام خواهد شد تا بتوانیم از نزدیک با مردم سخن بگوییم.

نوروزی با ابراز خرسندی از اینکه شهرداری به هر یک از قول‌های داده شده در حوزه‌های عمرانی، آبادانی، رفاه و زیباسازی شهر عمل کرده است، افزود: در حال حاضر در هر نقطه از شهر یک اقدام عمرانی در حال انجام است.

اجرای سنگفرش خیابان سپه در مدت سه ماه

وی با بیان اینکه سنگ‌فرش خیابان‌های منتهی به چهارباغ و خیابان نظر در حال انجام است، گفت: برای سنگ‌فرش خیابان سپه مصوبه شورای ترافیک دریافت شده و به زودی عملیات اجرایی سنگ‌فرش خیابان سپه آغاز خواهد شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: این اقدام در طرح تفصیلی نیز پیش‌بینی شده بود، اما به دلیل وجود چند خانه تاریخی در مسیر، اجرای پروژه با مشکلاتی رو به رو شد که در ادامه با تغییراتی در طرح در حال حاضر مراحل اداری برای اجرای عملیات سنگفرش در دست انجام است.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز عملیات اجرایی سنگ‌فرش خیابان سپه، این اقدام مدت سه ماه به طول می‌انجامد، خاطرنشان کرد: برای سنگ‌فرش خیابان سپه مسیر جایگزین در نظر گرفته شده و موانع رفع می‌شود تا کسبه و ساکنان این نقطه از شهر دغدغه‌ای برای رفت و آمد نداشته باشند.

نوروزی با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد در سطح شهر، ادامه داد: به عنوان مثال در منطقه ۱۳ شهرداری ۱۵ عنوان پروژه افتتاح شده، بیش از ۳۰ پروژه در دست اقدام بوده و دستور اجرای حدود ۱۳ پروژه ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر شعار مهم «عدالت فضایی» در شهر عملیاتی شده و باید تداوم پیدا کند تا تمام شهروندان احساس کنند از امکانات یکسان و نیازهای اولیه در شهر برخوردار هستند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در هفته جاری آئین کلنگ‌زنی مرکز جامع توانبخشی بیماران ای. ال. اس و نوروپاتی در سپاهان شهر (محدوده منطقه پنج شهرداری) انجام شد تا با همت خیران برای استفاده این بیماران احداث شود، افزود: اتفاق مهم در هفته آینده آغاز عملیات حفاری خط دو مترو از سمت ایستگاه کهندژ است تا فعالیت اجرایی در این خط دو برابر شود.

حفاری خط دو مترو از دو جبهه کاری

وی با تاکید بر اینکه از یک سال و نیم پیش عملیات حفاری خط دو مترو از سمت دارک آغاز شده و تا زینبیه، عمان سامانی، مهدیه، لاله، شاهد، قدس، ابن سینا، میدان امام علی (ع) با استفاده از دو دستگاه تی. بی. ام با قطر شش متر انجام می‌شود، گفت: از جبهه غربی نیز عملیات حفاری از ایستگاه کهندژ آغاز و به سمت ایستگاه‌های شهید خرازی، کاشانی، خلجا، میدان امام حسین (ع)، فلسطین و میدان امام علی (ع) می‌رود تا یک اقدام از دو جبهه با سرعت انجام شود.

نوروزی با بیان اینکه از مجموع ۱۶ ایستگاه خط دو مترو ۱۲ ایستگاه ساخته شده یا در حال احداث است، اظهار کرد: از سمت کهندژ تا میدان امام حسین (ع) چهار ایستگاه در حال احداث است؛ البته طرح توسعه خط دو مترو از کهندژ تا خمینی‌شهر خواهد بود و طول خط دو مترو از ۱۶ کیلومتر به ۲۴.۵ کیلومتر افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: اجرای خط دو متروی اصفهان محرک توسعه برای شهرهای اصفهان و خمینی‌شهر خواهد بود تا مردم خمینی شهر با این وسیله ایمن، پاک و ارزان به منتهی‌الیه شهر اصفهان (دارک و زینبیه) سفر کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه محل تلاقی خطوط یک و دو متروی اصفهان در میدان امام حسین (ع) است، گفت: خط دو مترو در میدان امام حسین (ع) به فاصله ۱۰ متری از زیر خط یک عبور خواهد کرد زیرا عمق مترو از سطح زمین در ایستگاه کهندژ ۲۰ متر است، اما با شیب در میدان امام حسین (ع) به عمق ۳۰ متری از سطح زمین می‌رسد.

وی تصریح کرد: جمعیت ۳۰ سال آینده رو به سالمندی خواهد بود بنابراین از هم اکنون باید زیرساخت‌های لازم برای سهولت تردد شهروندان در آینده فراهم شود.

نوروزی ضمن تبریک روز نیروی هوایی به سربازان، افسران و درجه داران نیروی هوایی، اظهار کرد: صبح امروز به مناسبت روز نیروی هوایی بازدیدی از پایگاه هشتم شکاری انجام دادیم تا به خلبانانی که در جنگ به خوبی نقش آفرینی کردند و در حال حاضر نیز با اقتدار در صحنه هستند، خدا قوت بگوییم.

ساماندهی پیاده روهای خیابان حاج آقا رحیم ارباب

وی با اشاره به ساماندهی پیاده‌روهای خیابان حاج آقا رحیم ارباب، افزود: اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی پیاده‌روهای این خیابان در بودجه سال آینده شهرداری منطقه شش لحاظ خواهد شد.

شهردار اصفهان در خصوص شرایط نابسامان فضای سبز کوچه باغ اناری واقع در خیابان نیکبخت، مدیر منطقه شش شهرداری را مأمور کرد تا بررسی میدانی و بازدید از پارک انجام داده و گزارش تصویری لازم در این باره را ارائه کند تا اقدامات لازم انجام شود. در منطقه شش شهرداری با وجود بودجه یک‌هزار میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۰ نباید محله‌های همت‌آباد، کوله پارچه یا تخت فولاد با مشکلاتی مواجه باشد.

نوروزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در تخت فولاد با اجرای پروژه‌های متعدد فضای بسیار زیبایی ایجاد شده و میدان فوتبال آن در حال احداث است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف گذر انتهای خیابان هاتف (مسیر منتهی به میدان امام علی (ع))، گفت: انتهای خیابان هاتف در مجاورت ایستگاه آتش نشانی هرچند امکان رفت و آمد دشوار است، اما به عنوان پیاده راه لحاظ شده و قرار نیست گذر خودروها باشد.

جلب رضایت کسبه میدان امام علی (ع) برای اجرای طرح توسعه میدان

شهردار اصفهان اظهار کرد: احیای پروژه میدان امام علی (ع) از ابتدا نارضایتی کسبه را به همراه داشته و در این دوره مدیریت شهری با تشکیل کمیته مردمی سعی در جلب رضایت مردم داشتیم، زیرا برای توسعه آن باید رضایت مردم حاصل شود تا این اقدام آثار خوبی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: اینکه بیان شده شرایط درآمدی کسبه میدان امام علی (ع) مطلوب نیست، ناشی از شرایط اقتصادی حاکم در شهر و کشور است؛ البته در آینده نزدیک برای احداث ایستگاه مترو در این میدان اصلاحاتی انجام خواهد شد.

نوروزی در خصوص تعیین تکلیف طرح مربوط به پاساژهای ایفل و تخت جمشید در بدنه شرقی چهارباغ، گفت: انجام این طرح به آزادسازی نیاز دارد که با توجه به در اولویت قرار نداشتن، تحقق آن زمان‌بر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مالکیت مغازه پاساژهای ایفل و تخت جمشید متعلق به شهرداری، اما سرقفلی آنها در اختیار مستأجران است، اظهار کرد: در این پاساژها که مسائل مالکیتی و سرقفلی دارد، حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ مغازه وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.

ساماندهی پرنده فروشان خیابان عطار

شهردار اصفهان با اشاره به ساماندهی پرنده فروشان خیابان عطار با احداث مجتمع صنفی پرندگان ذبحی اصفهان توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان، اظهار کرد: این پروژه در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۰۰ متر در حاشیه اتوبان شهید آقا بابایی در حال اجرا است که در حال حاضر سفت کاری آن رو به اتمام است تا پس از تکمیل در ماه‌های آینده پرنده فروشان به این محل منتقل شوند.

وی با تاکید بر اینکه با ساخت این مجتمع ۳۰ واحدی، صنف‌های پرنده‌فروشی شهر به این محل منتقل و ساماندهی خواهند شد، از مدیر منطقه ۱۰ خواست بازدیدی از محل فعالیت پرنده فروشان در خیابان عطار نیشابوری و نحوه رعایت بهداشت محیط توسط متصدیان این واحد صنفی داشته باشد.

کد خبر 474373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاس IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    اتصال خط دوم مترو اصفهان از کهندژ به خمینی شهر خبر بسیار مسرت بخشی است ... بخاطر اینکه هر پنج دقیقه یکبار اتوبوس از این مسیر با مسافر زیاد و با آلودگی فراوان وارد اصفهان میشود و هم باعث ترافیک زیاد و هم آلودگی در اصفهان و خمینی شهر می شود