آنالیز عملکرد پرسپولیس مقابل مس رفسنجان

یک آنالیزور حرفه‌ای فوتبال به بررسی سبک و سیاق پرسپولیس مقابل مس رفسنجان و نقاط ضعف و قوت آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرخ‌پوشان پس از آنکه در چند مسابقه خود نتوانست نتایج لازم را به دست آورند، به یکباره روند رو به رشدی پیدا کرده و سه دیدار پیاپی را با برد مقابل حریفان تبریزی و رفسنجانی پشت سر گذاشتند. پرسپولیس اگر چه در این سه بازی میلیمتری از سد رقبا گذشته، اما توانسته تا حد زیادی به مشکل گل‌زنی فائق آید. با این حال، نقش سد جلال حسینی در این بردها را نمی‌توان نادیده گرفت. او با دو ضربه سر استثنایی، شش امتیاز شیرین را برای این تیم تهرانی به ارمغان آورده تا حالا آن‌ها مدعی نخست قهرمانی نیم فصل رقابت‌ها باشند. البته باید این نکته را نیز خاطرنشان کرد که پرسپولیس هنوز در گلزنی در جریان بازی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و مهاجمین سرخ‌ها، چندان فرصت طلب نیستند؛ نکته‌ای که به وضوح می‌شد آن را از موقعیت‌های از دست رفته دیدار مس برداشت کرد. عملکرد پرسپولیس در دیدار روز سه‌شنبه هفته جاری مقابل مس رفسنجان توسط امید بندی داریان، دارنده مدرک آنالیزوری فوتبال از باشگاه بارسلونا اسپانیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانیم:

چه عاملی پرسپولیس را به دور برد بازگرداند؟

آنچه که می‌توان با اطمینان از پرسپولیس این روزهای گل محمدی گفت، روندی خوبی است که آن‌ها پیش گرفته‌اند و به نظر از کابوس تساوی‌ها و امتیازسوزی‌های پشت سر هم خارج شده باشند. اما دلیل این تغییرات چه چیزی است؟ جابجایی کدام مهره و یا روی آوردن به کدام تاکتیک اوضاع پرسپولیس را دگرگون کرده است؟ علاوه بر این موضوع، تعویض‌های کمی در بازی‌های اخیر از کادر فنی پرسپولیس شاهد هستیم که کارشناسان نظر یکسانی نسبت به این تصمیم ندارند.

آنالیز: فکر می‌کنم در مرحله نخست فشار روحی روانی از روی بازیکنان پرسپولیس برداشته شده است. این همان زمانی بود که باید به تیم داده می‌شد تا این مشکل حل شود. به نظرم گل زود هنگام مقابل استقلال، باخت مقابل آلومینیوم و فوت پیشکسوتان عزیز باشگاه دست به دست هم داد تا این روند روحی زودتر طی شده و تیم با تمرکز بیشتری بازی‌های آینده‌اش را با موفقیت پشت سر گذارد. پس بحث روانی در پیشرفت برایم اولویت دارد. همین مهم باعث شد بازیکنان پرسپولیس نکات کادر فنی را بهتر درک و در زمین اجرا کنند. البته باید به این حقیقت نیز اشاره کرد که انجام ندادن برخی تعویض‌های اشتباه تیم را ده نفره نکرده و کمال کامیابی‌نیا هم توانسته عملکردی موفقی داشته باشد. در پایان باید بگویم نقاط ضعفی که پیش از این در تیم دیده می‌شد مرتفع شده است؛ پس باید به همین دلیل به کادر فنی تبریک گفت.

آنالیز عملکرد پرسپولیس مقابل مس رفسنجان با امید بندی‌داریان

گل‌های تاکتیکی پرسپولیس روی شروع مجددها!

پرسپولیسی‌ها در چند بازی اخیر آن قدر روی ضربات شروع مجدد و ارسال از کناره‌ها زهر دار بوده‌اند که بتوان گلزنی از این روش را یکی از برنامه‌های اصلی یحیی و دستیارانش برای فصل جاری دانست. گل محمدی حتی در کنفرانس پس از بازی با مس در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا درباره حساب باز کردن روی چنین ضرباتی، گفته بود: "بخشی از گلزنی روی شروع مجدد و ضربات آزاد است. ما در تمرینات روی این مورد کار می‌کنیم و در این بازی و بازی قبل هم این اتفاق رخ داد. با توجه به قدرت سرزنی که سیدجلال حسینی دارد، او از فرصت‌ها خیلی خوب استفاده کرد". آمار نیز صحبت‌های سرمربی سرخ‌ها را تأیید می‌کند. کاپیتان پرسپولیس تا اینجا فصل سه گل به ثمر رسانده و این موضوع برای یک مدافع، در کارنامه فردی و تیمی رکوردی ویژه برای سید جلال حسینی محسوب می‌شود.

آنالیز: کادر فنی پرسپولیس برنامه‌ی ویژه‌ای برای ارسال از جناحین و شروع مجددها دارند. حقیقتاً از وجود تاکتیک و اجرای آن در امر گل زنی روی شروع مجددهای پرسپولیس لذت برد. نکات فنی آموزشی زیادی در این گل‌ها دیده شده که با برنامه بودن آن‌ها را به خوبی اثبات می‌کند.

آنالیز عملکرد پرسپولیس مقابل مس رفسنجان با امید بندی‌داریان

خیال آسوده کادر فنی با بازگشت ترابی و آل‌کثیر در نیم فصل

با پیوستن دوباره ترابی به پرسپولیس و پایان محرومیت شش ماهه عیسی آل‌کثیر، می‌تواند خبر بسیار خوبی برای هواداران سرخ‌ها باشد. حضور این دو بازیکن که تفکرات تهاجمی در آن‌ها غالب است، می‌تواند نویدبخش خط حمله بسیار زهردارتر پرسپولیس در نیم فصل دوم را بدهد؛ اتفاقی که اگر با آمادگی کامل آل‌کثیر و ترابی همراه شود، احتمالاً تا حد زیادی مشکل گلزنی پرسپولیس را حل و خیال کادر فنی پرسپولیس از این بابت را راحت خواهد کرد.

آنالیز: فکر می‌کنم تنها شاهد تغییر در روند بازی پرسپولیس بوده که نتیجه آن، افزایش گل زنی پرسپولیس مقابل حریفان خواهد بود. سبک و سیاق پرسپولیس مشخص است و بارها دیده‌ایم اگر بازیکنی در زمین نبوده، جایگزینش سعی در اجرای وظایف بازیکن قبل داشته است. در واقع شرح وظایف بازیکنان در پرسپولیس مشخص است؛ پس بازیکنی هر بازیکنی حضور پیدا می‌کند، می‌کوشد تا برنامه‌های کادر فنی را اجرا کند. قطعاً بازیکنانی مانند عیسی و ترابی می‌توانند این وظایف را روان تر اجرا کنند تا نتیجه بهتری به دست بیاید و این کار، خیال کادر فنی را هم راحت تر خواهد کرد.

کد خبر 474313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.