نقش پررنگ هویت و بافت تاریخی تبریز در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به نام گذاری سال آینده به حفظ و احیای هویت و بافت تاریخی تبریز توسط شورای شهر، گفت: برای تحقق این موضوع توسط شهرداری در سال ۱۴۰۰، بودجه اختصاص یافته که البته شورای شهر تصمیم دارد سهم آن را افزایش دهد.

محمدباقر بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تقدیم بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تبریز به شورا، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ با مبلغ پنج هزار و۷۷۷ میلیارد تومان و با افزایش دوهزار میلیارد تومانی تقدیم شورا شد.

وی افزود: شورای شهر تحقق‌پذیر بودن بودجه پیشنهادی را بررسی کرده و به احتمال زیاد مبلغ بودجه تعدیل خواهد شد.

بهشتی اضافه کرد: برای بررسی بودجه معیارهایی وجود دارد که شورا همه آن‌ها را در نظر خواهد گرفت و سعی خواهد شد کدهای مربوط به درآمد و هزینه‌های شهرداری در سال آینده، در جای خود قرار گیرند؛ اعدادی که توسط شهرداری برای بودجه جاری و عمرانی اعلام شده، قابل استناد نیست چون ممکن است در برخی ردیف‌ها، بودجه این دو بخش جابه‌جا شده باشد که نیاز به اصلاح دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به نام گذاری سال آینده به حفظ و احیای هویت و بافت تاریخی تبریز توسط شورای شهر، تاکید کرد: برای این موضوع توسط شهرداری بودجه اختصاص یافته که البته شورای شهر تصمیم دارد سهم آن را افزایش دهد؛ بودجه مربوط به این بخش در حوزه احیای بافت فرهنگی و خانه‌های تاریخی اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تا دو هفته دیگر لایحه بودجه در صحن شورای اسلامی تبریز تصویب می‌شود، تصریح کرد: ۸۴ درصد از بودجه سال ۹۹ محقق شده و با افزایش قیمت‌ها تصور می‌شود تا آخر سال صد درصد بودجه سال جاری تحقق پیدا کند.

عضو شورای شهر تبریز در خصوص سهم بودجه دولتی در بودجه سال آینده تبریز، اظهار کرد: روی تخصیص بودجه دولتی حساب نمی‌کنیم چون اعتباری از سوی دولت به شهرداری کلانشهرها اختصاص نمی‌یابد؛ اوراق مشارکت تنها موردی است که کلانشهرها می‌توانند روی آن حساب کنند و در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ تبریز نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان آن به عرضه اوراق مشارکت اختصاص یافت.

بهشتی خاطرنشان کرد: سال ۹۸ عملکرد تبریز برای تحقق درآمد اوراق مشارکت بیشتر بود و نتیجه آن در سال ۹۹ خود را نشان داد چون کسب اوراق مشارکت پروسه‌ای طولانی است و نیاز به تصویب شورای اقتصاد و بانک مرکزی دارد و خیلی اوقات تمام مبلغ مصوب شورا اخذ نمی‌شود به‌طور مثال از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت درخواست شده شهرداری در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان آن را مجوز گرفت.

کد خبر 474285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.