بازداشت زوج کلاهبردار فعال در سایت‌های درج آگهی

زوج کلاهبرداری که با عنوان پرداخت بیعانه در سایت دیوار از شهروندان اراکی کلاهبرداری می‌کردند دستگیر شدند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ دوم احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر اظهار کرد: در روزهای اخیر با ارجاع پرونده‌های متعدد به پلیس فتا استان در خصوص زوج کلاهبرداری که با عنوان پرداخت بیعانه در سایت دیوار از شهروندان اراکی کلاهبرداری می‌کردند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد، کلاهبرداران با بهانه‌هایی از قبیل فروش به علت مهاجرت، اجناس دارای گارانتی، اجناس نو و زیر قیمت و کالاهای مناسب افراد برای تهیه جهیزیه، متقاضیان خرید کالا را ترغیب به واریز بیعانه می‌کرده‌اند و بعد از دریافت وجه دیگر پاسخگوی آنان نبودند.

دستگیری زوج کلاهبردار فعال در سایت‌های درج آگهی

رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: در مراحل تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، سرانجام سرنخ‌هایی از یک زوج جوان در این کلاهبرداری‌ها به دست آمد و برنامه‌ریزی عملیاتی برای دستگیری آنان آغاز شد.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: در مراحل پیگیری این پرونده مشخص شد، این زوج از ۱۶ مرجع قضائی و انتظامی در سطح کشور تحت تعقیب بوده و علاوه بر ۲۱ فقره پرونده‌ای که در استان مرکزی، تعداد ۲۸ پرونده دیگر نیز در دیگر استان‌های کشور با جرایمی مشابه برای آنان تشکیل‌شده است.

وی اضافه کرد: با به‌کارگیری روش‌های علمی و تخصصی سرانجام محل اختفای این زوج در استان البرز شناسایی شد و تیمی از مأموران انتظامی با اخذ نیابت قضائی برای دستگیری آنان اعزام شدند و در عملیاتی هر دو نفر آن‌ها دستگیر و به استان مرکزی دلالت شدند.

آنقی گفت: با توجه به اسناد و مدارکی که در فرایند رسیدگی به پرونده‌های کلاهبرداری از این زوج به دست آمد، درنهایت آنان به ۶۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری از ۴۹ نفر اعتراف کردند.

بنابه گزارش رکنا رئیس پلیس فتا استان مرکزی با هشدار به هم‌وطنان افزود: با توجه به پیشرفت روزافزون جرایم در بستر فضای مجازی و سوءاستفاده افراد سودجو از نیازهای روز هم‌وطنان به شیوه‌های گوناگون و کلاهبردارانه و اختصاص ۵۰ درصد پرونده‌های کلاهبرداری مورد رسیدگی در پلیس فتا استان به سایت دیوار، با توجه به در پیش بودن ایام نوروز هم‌وطنان در خریدهایی که از درگاه این سایت انجام می‌دهند دقت بیشتری داشته باشند و به هیچ‌وجه مبلغی به عنوان بیعانه برای شخصی آگهی‌دهنده واریز نکنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی به سایت www.cyberpolice.ir، بخش گزارش‌های مردمی مراجعه و موضوع را با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 474177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.