تبدیل شدن جزیره کیش به هاب خودروهای الکتریکی کشور

سازمان منطقه آزاد کیش با هدف ارتقای این جزیره به عنوان منطقه ای پیشرو در بهره گیری از فن آوری های نوین و خودروهای پاک با شرکت خودروسازان جنوب تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایمنا، غلامحسین مظفری در این جلسه با تاکید بر ضرورت عملیات اجرایی این طرح مهم و ارزشمند بر اساس برنامه زمان بندی شده در تفاهم نامه اظهار کرد: تحقق یافتن چنین طرحی در جزیره کیش یک مطالبه مردمی است.

وی در ارزیابی نخست برای اجرای طرح خودروهای الکتریکی و شارژی در جزیره کیش افزود: سازمان منطقه آزاد کیش در راستای مسئولیت اجتماعی ضمن ساماندهی وضع موجود یک استاندارد قابل توجهی برای اجرای این طرح مهم اقتصادی پیش بینی کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی توانمندی که از سرمایه مالی خوبی برخوردار بوده و نسبت به ارائه ایده‌های نو اقدام می‌کنند مورد استقبال و حمایت سازمان قرار می‌گیرند، ادامه داد: طرح ساماندهی موتورهای شارژی در این منطقه یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

مظفری تصریح کرد: از نظر حقوقی و قانونی ممنوعیت ورود موتورهای شارژی به جزیره کیش اعلام شده است اما برای اجرای این طرح، ورود ۱۰۰ دستگاه موتور شارژی را در قالب یک برنامه دقیق و منظم در دستور کار خود قرار دادیم.

وی ادامه داد: اجرای این طرح با همکاری و هم افزایی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش و شرکت خودروسازان جنوب عملیاتی می‌شود و علاوه بر مسیر اختصاصی دوچرخه سواری "ایستگاه‌ها و مسیرهای ویژه برای تردد موتور سیکلت و دوچرخه" به طول ۴۲ متر در این طرح پیش بینی شده است که تا پایان سال اجرایی و زیر ساخت‌های لازم ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تولید خودرو و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید در صنعت خودروی پاک را نیاز جدی کشور دانست و اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری شرکت خودروسازان جنوب نسبت به راه اندازی خط تولید خودورهای پاک اقدام کرده است و مذاکراتی متعددی نیز در خصوص بهره‌مندی از امکانات "کیش خودرو" با وزارت صنعت و معدن انجام داده و شرکت سایپا نیز در خصوص راه اندازی خط تولید خودروی‌های برقی در جزیره کیش اعلام آمادگی کرده است.

غلامحسین مظفری با بیان اینکه طرح راه اندازی خط تولید خودروهای پاک اولویت نخست کشور است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان حاکمیت از این طرح استقبال می‌کند، افزود: سازمان ضمن حمایت از این طرح، خود را متعهد به این کار ارزشمند و مهم اقتصادی می‌داند تا با سرعت بیشتر و کیفیت مناسب‌تر آغاز و به سر انجام برسد.

کد خبر 474164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.