۱۲۸ زندانی در اصفهان مشمول عفو رهبری شدند

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: ۲۰۰ زندانی جرایم غیرعمد امروز آزاد می شوند که از این تعداد ۱۲۸ نفر مشمول عفو رهبری قرار گرفتند و ۷۲ نفر دیگر هم با کمک خیران آزاد می شوند.

محمود ضیایی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز مراسم آزادی ۲۰۰ زندانی در گلزار شهدای اصفهان برگزار می‌شود که از این تعداد ۱۲۸ نفر مشمول عفو مقام معظم رهبری برای ایام دهه فجر شدند و ۷۲ زندانی هم با کمک خیران استان آزاد می‌شوند.

وی افزود: مبلغ بدهی ۷۲ زندانی که امروز با کمک خیران آزاد می‌شوند ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که در مجموع ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از طریق رضایت شکات تأمین شده است، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم از طریق ستاد دیه و بخشی هم توسط خیران پرداخت شده است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: ۴۲ نفر این زندانیان توسط ستاد دیه آزاد می‌شوند که همه آنها زندانیان جرایم غیرعمد هستند و ۳۰ نفر هم از جرایم خرد عمد هستند، که همه آنها دوره اصلاح را به شکلی طی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این زندانیان از همه شهرهای استان هستند، اما بیشترین تعداد آنها مربوط به شهر اصفهان است، افزود: اصفهان از نظر آزادسازی زندانیان در کشور جز استان‌های برتر است، سال‌های گذشته اول بود و امسال هم اول بود ولی باید بگوییم جز استان‌های پیشتاز در آزادی زندانی‌ها است و خیرین ما جز خیرین نمونه و پیشتاز هستند. ما ۹۵۳ نفر زندانی با جرایم غیرعمد در استان داریم که تقریباً ۷۶۰ میلیارد تومان پول نیاز است تا آزادشان کنیم و امیدواریم مردم کمک کنند خیرین کمک کنند که آنها را به آغوش خانواده بازگردانیم.

ضیایی‌فرد در خصوص طرح رصد و پایش زندانیان، اظهار کرد: حدود ۳ هزار و ۹۰۰ کاربرگ برای این موضوع پر شد که به موضوعاتی نظیر تعلیق و تعویق مجازات، توبه، آزادی مشروط و استفاده از پابند الکترونیکی مربوط بودند، اما هنوز خروجی دقیق این موضوع که چند نفر از این موارد آزاد خواهند شد نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه این بخشنامه مثبت ابتکار خوب ریاست قوه قضائیه و باعث ایجاد امید در میان زندانیان بود، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود هزار نفر از زندانیان آزاد شدند که این آزادی‌ها از طریق ستاد دیه، بسیج، سپاه، ستاد اجرایی بنیاد مستضعفان و کمک خیران انجام شده است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در خصوص پابند الکترونیک تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ در استان اصفهان ۲۰۰ نفر از پابند الکترونیک استفاده کرده‌اند، همچنین در حال حاضر ۸۵ نفر با پابند الکترونیک تحت مراقبت هستند.

کد خبر 474034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.