توجه ویژه به معلولان در بودجه ۱۴۰۰

شهردار گلپایگان گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ برای به حداقل رساندن نواقص و مشکلات پیش‌بینی لازم شده است.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازندگان شهر فقط شهرداری‌ها نیستند و ضروری است تمامی دستگاه‌ها و مسئولان شهر در تدوین آئین نامه‌ها، برنامه‌ها و در مباحث مدیریتی، به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: اگر کسی در هر جایگاهی تصمیم به ساخت فضای عمومی و اختصاصی می‌گیرد باید در آن استانداردهای لازم و متناسب کاربری تمام شهروندان علی‌الخصوص معلولان را رعایت کند.

شهردار گلپایگان گفت: توجه به توانایی‌های معلولان و احترام گذاشتن به شخصیت این افراد و ایجاد فرصت‌های برابر با هدف تسهیل حضور فعال اجتماعی آن‌ها در تمام عرصه‌ها ضروری و لازم است.

شکرزاده افزود: جامعه پوینده و بالنده، نیازمند مشارکت تمام گروه‌ها و افراد جامعه به ویژه معلولان و ناتوانان جسمی و حرکتی در امور است و در کل حمایت از معلولان نیازمند مشارکت همگانی است.

وی تصریح کرد: در گلپایگان برای مناسب سازی شهر برای تسهیل تردد معلولان، رفع معایب و نواقص معابر، ایجاد سطح‌های شیب دار مانند رمپ‌های عبور و مرور، نصب تابلوهای ترافیکی مناسب، ایجاد خطوط بساوایی در سنگ فرش پیاده‌روها انجام شده است.

شهردار گلپایگان عنوان کرد: نواقص بسیاری در شهر گلپایگان وجود دارد که در بودجه سال ۱۴۰۰ برای به حداقل رساندن آن‌ها اعتبار لازم پیش‌بینی می‌شود.

شکرزاده افزود: برنامه‌ریزی و تلاش‌های دیگری نیز شده است تا جایگاه نظارتی شهرداری‌ها در این گونه مباحث بیشتر شود و قبل از گرفتن پایان کار، استانداردهای سطوح شیب‌دار و معماری‌ها و مهندسی‌های مرتبط با تأمین حقوق معلولان مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 474014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.