۶۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی توزیع می‌شود

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: ۶۰۰ هزار اصله نهال جنگلی و بیابانی برای کاشت در عرصه‌های ملی در هفته منابع طبیعی امسال توزیع می شود.

محمدعلی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی سال جاری، اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته، هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه برای ارتقای فرهنگ منابع طبیعی در کشور برگزار شده، ۶۰۰ هزار اصله نهال جنگلی و بیابانی برای کاشت در عرصه‌های طبیعی استان توزیع خواهد شد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود: برنامه‌های هفته منابع طبیعی در روز درختکاری با همکاری شهرداری اصفهان به صورت مشترک و با توجه به محدودیت‌های کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری برنامه‌های متنوع در این هفته اشاره و خاطرنشان کرد: رونمایی از پروژه‌های اجرا شده از جمله کاداستر اراضی ملی و دولتی، افتتاح پروژه‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری، آغاز عملیات توسعه زراعت چوب و برگزاری جشن درختکاری در سایر شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اضافه کرد: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گیاهان قره داغ، تاغ، اکالیپتوس، زیتون، توت، کاج، سرو، زبان گنجشک، اقاقیا، داغداغان، زالزالک، سنجد و ارغوان برای کاشت در عرصه‌های منابع طبیعی توزیع خواهد شد.

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد از این مساحت معادل ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی است. از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار جنگل "سه درصد"، ۶ میلیون هکتار مرتع " ۶۴ درصد" و سه میلیون هکتار بیابان معادل "۳۳ درصد" است.

جنگل‌های استان اصفهان به‌طور عمده در دو شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار پراکنده است و سرانه جنگل در کمتر از ۰.۱ هکتار است اما با وجود سطح به نسبت کم از تنوع گونه‌ای خوبی حدود "۳۵ گونه درختی و درختچه‌ای" برخوردار است.

کد خبر 474000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.