۲۳۸۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور از واگذاری ۲۳۸۱ واحد مسکونی به معلولان و مددجویان خبر داد و گفت: مبلغ ریالی مجموع واحدهای مسکونی این طرح، ۵۹۰ میلیارد بوده که ۱۰۵ میلیارد آن از کمک‌های بلاعوض تامین شده است.

به گزارش ایمنا، وحید قبادی دانا امروز (سه شنبه) در آئین واگذاری همزمان ۲۳۸۱ واحد مسکونی به معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی کشور همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی از طریق ویدئوکنفرانس و ارتباط با استان‌های مختلف کشور، اظهار کرد: از دو هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی واگذار شده به افراد دارای معلولیت و مددجویان، ۷۲۵ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر و هزار و ۶۵۶ واحد مسکونی برای سایر اقشار جامعه هدف سازمان بهزیستی اعم از خانواده‌های دارای معلول و زنان سرپرست خانوار است.

وی افزود: مبلغ ریالی مجموع واحدهای مسکونی این طرح ۵۹۰ میلیارد بوده که ۱۰۵ میلیارد آن از کمک‌های بلاعوض، ۵۰ میلیارد از وام قرض‌الحسنه، ۱۲ میلیارد از محل معافیت هزینه پروانه آب و ساختمان است و بقیه از سوی مردم تأمین شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: از ابتدای تأسیس بهزیستی ۱۳۶ هزار واحد مسکونی تسهیل گیری واگذار شده که ۱۰۰ هزار واحد آن از ابتدای دولت یازدهم بود و طی دو سال اخیر نیز ۳۵ هزار واحد مسکونی به جامعه هدف بهزیستی واگذار شد.

قبادی دانا تصریح کرد: طرح واگذاری واحدهای مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول نیز در سال ۹۴ آغاز شد که در آن زمان ۱۴ هزار خانوار احصاء شد؛ تاکنون ۱۰ هزار واحد مسکونی از آن واگذار شده و بقیه در دست احداث است که امیدواریم تا پایان سال امکان واگذاری آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی با مشارکت همه جانبه همه نهادهای دولتی و غیردولتی واگذار شده است، افزود: تحقق توانمندسازی و واگذاری واحدهای مسکونی به مددجویانی از اهداف بلند بوده که بهزیستی آن را دنبال کرده است؛ امروز شاهدیم که طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بهزیستی در طرح واگذاری واحدهای مسکونی، تنها نیست و همه دستگاه‌ها مانند سازمان راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، بسیج سازندگی، قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، بنیاد مسکن و مردم و خیران و انجمن خیرین مسکن ساز دست به دست هم دادند تا این خدمت به جامعه هدف بهزیستی ارائه شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 473955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.