افتتاح نمایشگاه عکس «همه هستیم»

نمایشگاه عکس «همه هستیم» به مناسبت دهه فجر در گالری سعدی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که در روز دوشنبه _۲۰ بهمن ماه، در گالری سعدی حوزه هنری برگزار شد، با بیان اینکه عکس‌های این نمایشگاه به ماندگاری تاریخ این مرز و بوم کمک می‌کند،، گفت: کار عکاسان دست کمی از نویسندگانی که تاریخ را می‌نویسند ندارد و جا دارد از تمامی عکاسانی که وقایع تاریخی را ثبت می‌کنند تا آنچه واقعیت است را زنده نگه دارند و به نظر آیندگان برسانند تشکر کنم.

وی برگزاری این نمایشگاه و نمایشگاه‌های مانند آن را اقدامی در راستای افزایش انگیزه عکاسان برای ثبت وقایع مهم تاریخی دانست و اظهار کرد: اکنون جان انسان‌ها اهمیت بیشتری دارد، گاه افراد از جان خویش برای آب و خاک خود می‌گذرند و در راه دفاع از وطن جان خود را از دست می‌دهند در چنین شرایطی خاک ارزش بیشتری نسبت به جان انسان‌ها دارد، اما در شرایط ایجاد شده در نتیجه بحران شیوع ویروس کرونا، اصل حضور قلب‌ها و دل‌های مردم است که همه با هم یکی باشند و بگویند که «همه با هم هستیم» و در مقابل دشمن خارجی کوتاه نمی‌آییم.

وی با اشاره به عنوان نمایشگاه «همه هستیم» خاطرنشان کرد: این عنوان، عنوان جالبی است که می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

در ادامه مجتبی شاه مرادی، رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: مایلیم حرکت‌های مهمی در حوزه عکس در اصفهان انجام دهیم و خوشحالم که این اتفاق در این دهه رقم خورد و امیدوارم سال آینده چندین نمایشگاه در زمینه‌ی عکس داشته باشیم.

وی ادامه داد: حوزه هنری قصد دارد فعالیت‌های خود را در عرصه عکس افزایش دهد از عکاسان حاضر خواست تا برای این منظور به حوزه هنری اصفهان با ارائه عکس‌های خود برای برگزاری نمایشگاه کمک نمایند.

گفتنی است، در این نمایشگاه ۱۵ اثر از آثار عکاسان جوان اصفهانی و همچنین ۱۰ اثر از استاد علیرضا جلیلی فر با موضوع راهپیمایی دهه فجر در سال‌های گذشته ارائه شده است. نمایشگاه عکس «همه هستیم» از ۲۰ بهمن ماه لغایت ۲۹ بهمن ماه در گالری سعدی حوزه هنری واقع در خیابان استانداری، گذرسعدی، عمارت سعدی جهت بازدید عموم دایر خواهد بود.

کد خبر 473915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.