اختتامیه دوسالانه جایزه کتاب اصفهان ۹۹ برگزار شد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب ایران و شرکت تعاونی ناشرین اصفهان در راستای توسعه فرهنگ تولید و نشر کتاب به رسم چندین ساله با فراخوان نویسندگان و ناشرین اصفهانی آثار دریافتی را داوری و مولفان و مترجمان برتر را شناسایی کردند.

به گزارش ایمنا، مؤسسه فرهنگی هنری سبحان به عنوان مؤسسه مجری رویداد، در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۹۹ طی برگزاری مراسم اختتامیه‌ای در سالن اجتماعات هنرستان هنرهای زیبای اصفهان با دعوت از ۴۷ نفر برتر با حضور رمضانعلی معتمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین فرهنگی و معاونت هنری اداره کل استان اصفهان با اهدای تندیس و لوح تقدیر و هدیه یک جلد قرآن نفیس تجلیل شد.

معتمدی در این برنامه ضمن یادآوری شرایط سخت برگزاری این برنامه در محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به شناسایی قدر کتاب در بیدارسازی و ایجاد معرفت در انسان‌ها اشاره کرد.

او کتاب را راه زندگی و یک گنجینه با ارزش دانست و به تقویت زیرساخت ساز و کار تولید کتاب برای تسریع و تسهیل در فروش کتاب با برقراری ارتباط بین ناشران و کتاب فروشان و نویسندگان اشاره کرد.

اختتامیه دوسالانه جایزه کتاب اصفهان ۹۹ برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، هماهنگی اتحادیه‌ها برای شناسایی نیاز جامعه در مولف‌های مختلف و در نهایت تجلیل از پدیدآورندگان در دوسالانه کتاب را راهکاری مناسب برای رونق کتاب دانست و در پایان ضمن تشکر، ارزیابی آثار اصفهانی با تراز داوران تهران که نشانه ارتقا کیفیت آثار است را یادآور شد.

احسان رئیسی، عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان دیگر سخنران مراسم با اشاره به هویت فراموش شده کتاب به نور هدایت و نور خدایی به این محصول فرهنگی و تمدنی کتاب اشاره کرد. او کتاب را استمرار فرهنگ و تمدن دانست و از آن به عنوان همراه همیشگی انسان با تغییرات مختلف در طی سال‌ها یاد کرد. وی به چهار دسته خوانندگان، نویسندگان، ناشران و متولیان نشر اشاره کرد که به طور مستقیم با کتاب سرو کار دارند و می‌توانند رویکردی فعال یا انفعالی داشته باشند.

اختتامیه دوسالانه جایزه کتاب اصفهان ۹۹ برگزار شد

رئیسی به تشریح داشتن رویکرد فعال در خصوص کتاب برای پاسخ گویی به دو محور نیاز سطحی و عمیق و یا خواسته بر اساس عرضه و تقاضا پرداخت. در ادامه او به رابطه یک نویسنده فعال برای خود و مخاطب و عمل به آن برای اثرگذاری اشاره کرد و رسالت ناشران را پاسخگویی به نیازها و در یک مرحله دشوارتر عمل کردن به افکار و رفتار خود، نویسنده و خواننده دانست.

در پایان این مراسم پس از قرائت بیانیه هیئت داوران از مؤلفان و مترجمین آثار منتخب ۴۷ کتاب برگزیده دوسالانه کتاب اصفهان تجلیل شد.

اختتامیه دوسالانه جایزه کتاب اصفهان ۹۹ برگزار شد

کد خبر 473905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.