صالحی: از رسم سخن نگفتن پیروی می‌کنم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان کوتاهی در اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با بیان اینکه گویا رسم امشب سخن نگفتن است من هم از این روند پیروی می‌کنم، برای همه پیشکسوتان عرصه تئاتر و تمامی افرادی که راه این عزیزان را می‌پویند، آرزوی سلامت و سرافرازی کرد.

به گزارش ایمنا، سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر که کار خود را از یازدهم بهمن ماه آغاز کرده بود دوشنبه شب (۲۰ بهمن‌ماه) با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت به ایستگاه پایانی خود رسید.

در این مراسم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت‌خانه، حسین مسافر آستانه دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر، حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند مشاور مدیرکل و دبیر جشنواره تئاتر فجر، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و تنی چند از هنرمندان و مسئولان عرصه هنرهای نمایشی کشور حضور دارند.

در این مراسم سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان بسیار کوتاهی اظهار کرد: گویا رسم امشب سخن نگفتن است من هم از این روند پیروی می‌کنم. سپاس از همه پیشکسوتان عرصه تئاتر و همه آن‌هایی که راه این عزیزان را می‌پویند، سلامت و سرافراز باشید.

تاکید بر برگزاری رویدادهای هنری فجر با کمترین دغدغه

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در ساحت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و برگزاری فشرده اختتامیه جشنواره فجر سخنان کوتاهی را از طریق پیام تصویر خطاب به حاضرین جشنواره ارائه داد.

وی در این پیام ضمن ابراز امیدواری از برچیده شدن سایه ویروس کرونا از آسمان کشورمان ابراز امیدواری کرد تا رویدادهای هنری ما ازجمله در حوزه تئاتر و جشنواره‌های پیش رو در دیگر عرصه‌های فرهنگی و هنری با بیشترین کیفیت و کمترین دغدغه به پیشگاه ولی‌نعمتان اصلی این هنر یعنی مخاطبان عزیز کشورمان ارائه شود.

گام‌های آبرومندانه جشنواره سی‌ونهم تئاتر فجر در سایه همدلی هنرمندان و مسئولان

پیام تصویری بعدی متعلق به قادر آشنا، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

وی نیز در پیام تصویری ضمن تقدیر و تشکر از تمام هنرمندان و کسانی که در برگزاری رویداد سی‌ونهم تئاتر فجر همراه و همدل بودند اظهار کرد: تقدیر ویژه‌ای از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونانش در حوزه یاری ما برای برگزاری این رویداد دارم. همچنین از تمامی هنرمندان، خبرنگاران و تمام افرادی که در این شرایط کرونایی و بحران ناشی از آن در جامعه‌ای که از شرایط عادی خارج شده و تب التهاب آن فراز و فرودهای مختلفی دارد اما یاریگر ما بودند سپاسگزارم و از هنرمندانی که و امید و نشاط را به واسطه زبان هنر آن هم هنر تئاتر به جامعه هدیه دادند تقدیر می‌کنم.

وی تاکید کرد: از توجه اهل هنر و خانواده تئاتر به فرهنگ ایرانی، خرده فرهنگ‌های کشورمان که تمامی آن‌ها بازتاب دهنده هویت ملی است قدر دانم. از توجه به آثار باستانی ایران اسلامی و انقلابی توجه به زندگی‌نامه و تمامی رویدادهای هشت سال حماسه دفاع مقدس، شهدای ترور و هسته‌ای کشورمان که بازتاب تمامی آن‌ها را در آثار هنرمندان حاضر در جشنواره سی‌ونهم تئاتر فجر شاهد بودیم قدردانی می‌کنم.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی با تاکید بر کارنامه درخشان جشنواره تئاتر فجر در گام سی‌ونهم در ساحت رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اصل فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند گفت: در این حوزه از دبیر جشنواره و تمامی هنرمندانی که با قدرت و توانمندی خاص، خود را ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کردند نیز قدردانی می‌کنم.

آشنا خاطرنشان کرد: سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر مشکلات متعددی داشت، اما با عزم و همدلی و همگامی تمامی هنرمندان و پای کار آمدن تمامی مسئولان این رویداد آبرومندانه گام‌هایش را به جلو برداشت و امروز باید دعا کنیم که سال آینده دیگر شاهد این ویروس در کشورمان نباشیم و از خدا بخواهیم تا به ما قدرت دهد تا برای عزت و سربلندی ایران همیشه سرافراز، تلاشمان را افزون کنیم.

هیچ‌گاه دغدغه هنرمندان از دغدغه مردم و جامعه جدا نبوده است

در ادامه مراسم اختتامیه حسین مسافر آستانه، دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: هنرمندان کشورمان با تمام وجود تلاش کردند تا موضوعاتی را دست‌مایه تولیدات هنری خود قرار دهند که دغدغه‌مندی آن‌ها به جامعه را بازتاب می‌داد. در این دوره از جشنواره موضوعاتی مانند شهدای سلامت و شهدای ترور به‌عنوان یکی از محوری‌ترین مسائل موضوعی در تئاتر فجر در آثار هنرمندان حضور داشت و این خود نشان‌دهنده آن است که هیچ‌گاه دغدغه هنرمندان از دغدغه مردم و جامعه جدا نبوده است.

وی با اشاره به بخش ویژه «سرباز انقلاب» گفت: افزوده شدن این بخش که بازتابی از زندگی و رزم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تمامی شهدای مدافع حرم بود، بازتاب دهنده این موضوع و مسئله اجتماعی است که حافظان کشورمان و کسانی که برای سربلندی ایران خون خود را نثار کرده‌اند از مهم‌ترین دغدغه‌هایی هستند که هنرمندان نیز نسبت به آن واکنش داشتند.

مسافر آستانه تاکید کرد: مردم شریف ایران نیز با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجازه دادند تا این دوره از جشنواره با بهترین شکل ممکن برگزار شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 473854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.