تنها راه ابراز حسن‌نیت لغو تمامی تحریم‌ها علیه ایران است

سفیر ایران در فرانسه گفت: نخستین گام و تنها راه ابراز حسن‌نیت و تبری جستن از اقدامات نامتعارف و خلاف موازین بین‌المللی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که نهایتا با چهره واقعی و عیان شده نزد مردم آمریکا و جهانیان میز ریاست را ترک کرد، لغو تمامی تحریم‌ها علیه ملت بزرگ ایران است.

به گزارش ایمنا، به نقل از بخش رسانه‌ای سفارت ایران در پاریس، «بهرام قاسمی» سفیر ایران در فرانسه در یادداشتی نوشت: برجام برجام است، با همه عناصر و اعضا و تفاهمات برآمده از آن که طی یکی از کم‌سابقه‌ترین مذاکرات دشوار و زمان‌بر تاریخ معاصر، نهایتاً در ۱۴ جولای ۲۰۱۵ مورد توافق قرار گرفت.

وی با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و نقض تعهدات طرف اروپایی اظهار داشت: بعد از خطای راهبردی و نقض عهد و رفتار خصمانه ایالات متحده و بدعهدی برخی دیگر از شرکا، اکنون در شرایط جدید باید قبل از هر چیز، زیان‌های مادی و معنوی ناشی از خروج یک جانبه آمریکا از برجام و برقراری بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها علیه متعهدترین عضو آن یعنی ایران، جبران شود.

این دیپلمات ارشد با بیان اینکه برجام همچنان با همان ترکیب و با تمامی ابعاد و مولفه‌ها و عناصری که در کنار هم توافقی تاریخی و بین‌المللی را به فرجام رساندند، برجام است، تصریح کرد: دولت جدید ایالات متحده در کنار تمامی ادعاهای خود در صحنه بین‌المللی و داخلی مبنی بر بازگشت به تعهدات پیشین و تلاش برای اینکه شاید بتواند تا حدی و قدری آب‌های رفته را به جوی بازگرداند، باید بی‌کم و کاست به یکی از مهمترین و اساسی‌ترین شاخصه آن بی‌عهدی‌ها در صحنه جهانی و به تعهدات خود در برجام بازگردد.

به گفته قاسمی، نخستین گام و تنها راه ابراز حسن‌نیت و تبری جستن از اقدامات نامتعارف و خلاف موازین بین‌المللی رئیس‌جمهور پیشین که نهایتاً با چهره واقعی نمایان و عیان شده نزد مردم آمریکا و جهانیان میز ریاست را ترک کرد، لغو تمامی تحریم‌ها علیه ملت بزرگ ایران است.

وی ادامه داد: همگان برجام را با تمامی ابعاد و مشخصه‌های مورد تأیید قطعنامه ۲۲۳۱ و تنها با همان اعضای متعهد گرد میز ۲۰۱۵ آن می‌شناسند. حیات و بقای برجام به انجام دقیق تعهدات بد عهدان و زود رفتگان بستگی دارد. با نابوده‌ها کاری نیست.

کد خبر 473778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.