تمام کشورهای بزرگ جهان خواستار مذاکره با ایران هستند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با شعار نه شرقی و نه غربی آغاز شد و در جهت تحقق این شعار، توانست به استقلال سیاسی دست یابد که امروز تمامی کشورهای بزرگ جهانی خواستار مذاکره با ایران هستند.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایران پیش از انقلاب اسلامی و با توجه به دکترین نیکسون، به عنوان ژاندارم خلیج فارس تلقی می‌شد و علیرغم اینکه رژیم پهلوی و شخص محمدرضا پهلوی هزینه‌های سنگینی را برای تبلیغ سیاست خود در مجلات و روزنامه‌های خارجی خرج می‌کرند، هیچ استقلالی در حوزه مسائل سیاست خارجی نداشت.

وی افزود: ایران تا قبل از انقلاب اسلامی نقش ژاندارم آمریکا در منطقه را جهت تأمین امنیت انتقال نفت به غرب ایفا می‌کرد. حکومت پهلوی بخش قابل توجهی از درآمدهای نفتی ایران را جهت خرید تسلیحات نظامی هزینه می‌کرد تا بتواند به خوبی وظیفه خود را به عنوان ژاندارم آمریکا در منطقه ایفا کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: یکی از دلایل برگزاری جشن‌های ۲۵۰۰ ساله در زمان حکومت پهلوی این بود که محمدرضا شاه قصد داشت به حکام کشورهای همسایه و مقامات عالی رتبه کشورهای خارجی ثابت کند که می‌تواند به عنوان یک بازیگر در منطقه غرب آسیا ایفای نقش کند، اما علیرغم هزینه‌های فراوان جهت برگزاری این جشن‌ها محمدرضا پهلوی نتوانست به اهداف خود دست یابد.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با شعار نه شرقی و نه غربی آغاز شد و در جهت تحقق این شعار، توانست به استقلال سیاسی دست یابد که امروز تمامی کشورهای بزرگ جهانی خواستار مذاکره با ایران هستند و از تمام قدرت خود برای مهار سیاست‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی طی ۴ دهه گذشته توانسته است ضمن اتخاذ تصمیمات قاطع در حوزه‌های علمی، مهندسی، فنی و دفاعی آنها را عملی کند که تمامی این موضوعات با خواست کشورهای قدرتمند جهان مغایرت دارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: افزایش تحریم‌ها و دشمنی‌های استکبار جهانی نشان دهنده استقلال و توان بازیگری ایران در نظام بین‌الملل است؛ اگر جمهوری اسلامی مانند قبل از انقلاب اسلامی، در زمین کشورهای غربی بازی می‌کرد، هیچ گاه دچار تحریم‌های حداکثری اقتصادی نمی‌شد.

صدرالحسینی یادآور شد: دشمنی آشکار نظام سلطه با جمهوری اسلامی، مهمترین دلیل قدرت ایران محسوب می‌شود و توانمندی‌های آن در اجرای سیاست‌های خارجی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

کد خبر 473676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.