ارتقای کیفیت تولیدات ذوب‌آهن با وجود تحریم‌ها

مدیرعامل ذوب‌آهن گفت: با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که در واردات این محصولات ایجاد کرد، کیفیت محصولات ذوب آهن به گونه‌ای است که علاوه بر رفع نیاز داخلی می‌توان آن‌ها را به سایر کشورها نیز صادر کرد.

منصور یزدی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا بر تولیدات و صادرات ذوب‌آهن بی تأثیر نبود، بسته شدن مرزها که مانع صادرات شد و مشکلات واردات مواد اولیه به دلیل جهان شمول بودن بیماری، از جمله تأثیرات شیوع این بیماری بوده است.

وی افزود: اکنون همه با این شرایط کنار آمده‌اند و کم کم نیز شرایط بهتر شد، تلاش ذوب‌آهن این است که تا آنجایی که می‌تواند محصولاتی تولید کند که ارزش افزوده بالایی داشته باشد که از جمله این محصولات می‌تون به ریل و تیرآهن H اشاره کرد.

مدیرعامل ذوب‌آهن گفت: تولید چنین محصولاتی اثر تحریم است، زیرا با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که در واردات این محصولات ایجاد کرد، این فشار بر ذوب‌آهن وارد شد که این محصولات را برای تأمین نیاز داخلی کشور تولید کرده و اکنون نیز کیفیت این محصولات به گونه‌ای است که می‌توان آن را به سایر کشورها نیز صادر کرد.

یزدی‌زاده افزود: امروز علاوه بر اینکه این محصول که زمانی ۱۰۰ درصد وارداتی بود به طور کامل در داخل تأمین می‌شود برای صادرات آن نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: کرونا تولیدات ذوب‌آهن را تا حدودی کاهش داده اما تلاش ما بر این است که تا پایان سال این میزان را جبران کرده و در صورت امکان حتی تا مقداری نسبت به سال گذشته افزایش تولید نیز داشته باشیم.

مدیرعامل ذوب‌آهن با اشاره به کاهش صادرات این شرکت در مقایسه با سال گذشته گفت: جبران کاهش صادرات مشکل است، بخشی از کاهش صادرات ناشی از شیوع کرونا و بخشی از آن نیز به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از طرف وزارت صمت بوده است.

یزدی‌زاده افزود: به دلیل افزایش قابل توجه قیمت‌های جهانی، این نگرانی برای وزارت صمت ایجاد شد که قیمت داخلی محصولات ذوب‌آهن نیز افزایش یابد بنابراین محدودیت‌هایی برای صادرات ذوب‌آهن اعمال کرد که موجب کاهش صادرات نسبت به سال گذشته شد.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن به دنبال جبران کاهش صادرات نیز هست اما این موضوع کار مشکلی است.

کد خبر 473634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.