سرانه هر شهروند اصفهانی از بودجه ۱۴۰۰، بیش از ۴ میلیون تومان است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از بودجه هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی شهرداری برای سال ۱۴۰۰ سرانه هر شهروند بر مبنای جمعیت دو میلیون نفری اصفهان، نزدیک به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی در شصت و یکمین نشست هم‌اندیشی «اصفهان فردا» با معتمدان، مردم، نخبگان و شهروندان مشارکت‌جوی منطقه هفت شهرداری، اظهار کرد: در این نشست دغدغه رفع مشکلات در کلام تمام معتمدان متجلی بود؛ یکی از مطالبات مردم در انقلاب سال ۵۷ مشارکت در سرنوشت خودشان بود و امروز این نشست را یکی از نمونه‌ها و نمادهای آن خواسته بحق می‌دانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مدیران شهری دغدغه رفع مشکلات را دارند، اما نباید انتظار معجزه داشت، تصریح کرد: تمام دغدغه‌ها و مشکلات این منطقه را از زبان معتمدان و شهروندان مشارکت‌جو شنیدیم و بی‌شک در بررسی بودجه منطقه هفت در سال ۱۴۰۰، این درخواست‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نصر اصفهانی ادامه داد: در صدد هستیم حس تعلق را در تمام نقاط شهر روز به روز افزایش داده و حس مشارکت را در شهروندان افزایش دهیم تا مردم از زندگی در منطقه محل سکونت احساس آرامش و رضایت‌مندی داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر مدیران شهری نتوانند مسائل و مشکلات را مدیریت کنند و زندگی شهروندان همراه با اکراه و به دور از شادکامی باشد، شرایط خوبی نخواهیم داشت؛ بنابراین معتقدیم باید کاری کنیم که همه شهروندان در تمام مناطق از جمله منطقه ۷ به شهروند بودن خود در این منطقه ببالند و خود را مشارکت‌جو بدانند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهروند معنای متعالی تری نسبت به شهرنشین دارد، گفت: شهروند اهل مشارکت است و نسبت به منطقه محل سکونت خود حس تعلق دارد، اما شهرنشین تنها در آن شهر سکنی گزیده است.

تعیین بودجه مناسب، اصفهان را سر زنده می‌کند

نصر اصفهانی با بیان اینکه نگاه درباره مناطق هفت و ۱۴ باید مثبت باشد، اظهار کرد: خوشبختانه اتفاقات مهمی در منطقه هفت رخ داده و ارزش‌های زیادی در این مناطق حاکم شده است.

وی با تاکید بر این که ایثارگری، از خودگذشتگی، قانع بودن و مسئولیت پذیر بودن باعث سربلندی شهروندان می‌شود، گفت: از بودجه هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی شهرداری برای سال ۱۴۰۰، سرانه هر شهروند بر مبنای جمعیت دو میلیون نفری اصفهان، نزدیک به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: منطقه هفت از جمله مناطقی است که تاکنون درآمد خوبی داشته و تا پایان سال کل درآمد خود را محقق خواهد کرد از این رو بودجه ۱۴۰۰ منطقه قابل توجه خواهد بود.

وی گفت: وقتی سخن از افزایش بودجه به میان می‌آید، در گوشه و کنار شهر می‌شنویم که گفته می‌شود، دود آن به چشم مردم می‌رود، اما منابع تحقق بودجه، فروش املاک شهرداری، وام‌ها و اوراق مشارکت است.

نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: تعیین بودجه مناسب باعث می‌شود که شهر اصفهان سرزندگی خود را داشته باشد، بنابراین در تمام مناطق به سمت عمران و آبادانی پیش خواهیم رفت.

کد خبر 473622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.