سود ۱۳۱ درصدی تاصیکو در ۹ ماهه ۹۹

مدیرعامل هلدینگ بین المللی صدر تأمین گفت: سود ۹ ماهه مجموعه به جز ذوب‌آهن ۱۷۲۰ میلیارد تومان بوده و نسبت به مدت مشابه رشد ۱۳۱ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا سلیمانی، روز یکشنبه (۱۹ بهمن ماه) در نشستی با حضور خبرنگاران اظهار کرد: در ۱۰ ماه ۹۹، ۱.۵ میلیون تن در شرکت‌های هلدینگ بین‌المللی صدر تأمین غیر از ذوب آهن تولید داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رشد ۶ درصدی داشته است، بسیاری از شرکت‌های ما به ظرفیت ۱۰۰ درصد در حال فعالیت هستند، ۲۶ درصد رشد تولید فرآورده‌های نسوز را داشته‌ایم، برخی از شرکت‌های ما ظرفیت‌های خالی خود را در سال جهش تولید پر کرده‌اند، ذوب‌آهن نیز در این ۱۰ ماهه، ۲ میلیون تن تولید داشته است که امیدواریم در سال آینده نیز رشد مناسبی داشته باشد.

وی افزود: در بخش فروش، در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹۰ درصدی داشته‌ایم که در مجموعه ذوب‌آهن این فروش ۷۶ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل تاصیکو اظهار کرد: سود ۹ ماهه مجموعه به جز ذوب‌آهن ۱,۷۲۰ میلیارد تومان بوده و نسبت به مدت مشابه رشد ۱۳۱ درصدی داشته است. این شاخص‌ها نشان می‌دهد مجموعه فعال در این هلدینگ علی رغم شرایط اقتصادی کشور، سودآوری داشته و سرمایه عمومی مردم در این هلدینگ به خوبی مدیریت شده است.

وی ادامه داد: سلیمانی با بیان اینکه برای تربیت مدیران آینده کارهای خوبی انجام شده است، گفت: از جمله دستاوردهای این شرکت می‌توان به اکتشافات طلای سیستان و بلوچستان که حدود ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری روی آن انجام شده و زغال طبس که روز چهارشنبه در فرا بورس عرضه شد، اشاره کرد.

مدیرعامل تاصیکو گفت: این زغال در منطقه طبس که کویری است، با ۹۰ هزار جمعیت که اقتصادشان از محل این زغال می‌گذرد، معدن مکانیزه‌ای ایجاد شده که خوراک و کک سازی ذوب‌آهن را تأمین کرده و مانع از صدمه ذوب‌آهن پس از تحریم‌ها شده است.

سلیمانی افزود: این موضوعات در استان‌های محروم اتفاق افتاده است و استفاده از ظرفیت معدن و ارزش آفرینی از آن در صنعت کشور بوده است، ارزش ذاتی سهام این شرکت خوب است و به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود آن را خریداری کنند.

وی ادامه داد: حدود ۵۳ سال از عمر ذوب‌آهن می‌گذرد، این شرکت فلزات پایه‌ای تولید می‌کند که در صنعتی شدن کشور و ساخت و ساز، تأمین سایر صنایع و اشتغال کشور، تربیت نیرو و مدیران توانمند مؤثر بوده‌است.

مدیرعامل تاصیکو گفت: متأسفانه در مقطعی که این شرکت خصوصی سازی شد، معادن ذوب‌آهن از آن جدا شد، از همان زمان صدمات ذوب‌آهن شروع شد. در ذوب‌آهن اصفهان بدون هیچ‌گونه رانت انرژی با صنایع جهانی رقابت می‌شود، همچنین نیروی انسانی متخصص با چند برابر ظرفیت در این مجموعه مشغول به کار است.

سلیمانی افزود: این صنعت روی پای خود ایستاده است، ذوب‌آهن برند ملی نبوده و برند جهانی است، کیفیت محصول و برند تاریخی ذوب‌آهن همواره زبان زد کشورهای جهان بوده و امید است این روند مثبت ذوب‌آهن در سال‌های آتی نیز ادامه یابد.

وی ادامه داد: تحریم کک، تأمین زغال سنگ از معادن کشور که اکنون مزیت رقابتی صادرات نیز برای آنها ایجاد شده، تأمین و انتقال کک از معادن کشور و پرداخت حقوق بازنشستگی کارمندان از جمله مشکلاتی است که این شرکت با آن رو به رو است.

مدیرعامل تاصیکو گفت: این شرکت امسال به عنوان واحد نمونه ملی صادرات در سطح کشور انتخاب شد، این موضوع برای این شرکت که هیچ یارانه انرژی دریافت نمی‌کند در رقابت با سایر فولادسازان کشور قابل تحسین است. کشور را در شرایط سخت تنها نگذاشت و هم ارز آوری کرد و هم ارز مورد نیاز خود را تأمین کرد.

سلیمانی افزود: ذوب‌آهن امسال از زیان انباشته خود خارج شده و در چهار سال گذشته سود دهی خوبی داشته، صورت‌های مالی شرکت اصلاح شد، خریدهای مواد اولیه به موقع انجام شده و توسعه شرکت نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: تأمین ریل مورد نیاز کشور و صادرات ریل تولید شده و عرضه آن در بورس کالا، نشانه اعتماد، استانداردسازی و تداوم کیفیت تولیدات این شرکت است که ارزش افزوده خوبی را تأمین کرده است.

مدیرعامل تاصیکو گفت: ذوب‌آهن از روند نوآوری و بومی سازی دست نکشیده و با وجود همه مشکلات، بیش از ۸ پروژه نوآوری در سطح کشور و استان انجام شده، از ظرفیت‌های دانشگاهی بهره برده شده است.

سلیمانی افزود: متعهدیم مسائل و بار زیست محیطی ذوب‌آهن را به حداقل برسانیم در سال‌های اخیر نیز با وجود همه مشکلات موجود تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام شده است و ذوب‌آهن به دنبال توسعه پایدار بدون تخریب محیط زیست است.

وی ادامه داد: در کل روند ذوب‌آهن امیدوار کننده و خوب است، برنامه راهبردی شرکت برای بهره برداری بهینه از حداکثر ظرفیت شرکت چیده شده است، ذوب‌آهن با کوره بلند، به ظرفیت اسمی خود می‌رسد. تولید محصولات با ارزش افزوده استراتژی این شرکت است.

کد خبر 473539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.