از ۴۰ طرح پژوهشی محققان ایران و روسیه حمایت می‌شود

نتایج داوری دومین فراخوان مشترک صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و بنیاد پژوهش‌های بنیادی روسیه اعلام شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری‌، بر اساس این فراخوان از ۴۰ طرح پژوهشی مشترک محققان ایرانی و روسی حمایت می‌شود. پس از انتشار این فراخوان که با استقبال محققان دو کشور مواجه شد، آن‌ها ۳۸۰ پروپزال را ارسال کردند. پس از داوری و ارزیابی نهایی، طرح‌های پژوهشی برای حمایت مشخص شدند.

دومین فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی مشترک میان محققان ایرانی و روسیه با هدف توسعه فعالیت‌های علمی و فناورانه محققان دو کشور منتشر شد.

فرایند ارزیابی علمی این طرح‌ها در ایران با همکاری ۳۰۸ عضو هیأت علمی ایرانی که در هیچ‌یک طرح‌های پیشنهادی مشارکت نداشته‌اند، صورت گرفت. در نهایت برترین طرح‌های فراخوان با جمع بندی نظرات داوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و بنیاد پژوهش‌های بنیادی روسیه برگزیده شدند.

ریاضیات، فیزیک و اخترشناسی، شیمی و مواد پیشرفته، زیست شناسی، انفورماتیک و علوم شناختی، علوم زمین (با تمرکز بر مطالعات قطب جنوب و دریاچه خزر)، تاریخ، باستان‌شناسی، قوم‌شناسی و انسان‌شناسی، اقتصاد، زبان‌شناسی و مطالعات فرهنگی، فناوری اطلاعات، سیستم‌های کامپیوتری و هوش مصنوعی، مکانیک و هوافضا و مطالعات پیشرفته نفت و گاز، حوزه‌های علمی است که محققان طرح‌های تحقیقاتی خود را بر اساس آن ارسال کردند.

کد خبر 473515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.