فهرست بهای نگهداری و مدیریت آبهای سطحی تهران ابلاغ شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ابلاغ فهرست بهای نگهداری و تعمیر شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی اقدامی در راستای پیاده سازی نظام نگهداشت این تأسیسات، بر اساس برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران است.

به گزارش ایمنا، صفا صبوری دیلمی درباره ابلاغ فهرست بهای نگهداری و تعمیر شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی اظهار کرد: ابلاغ فهرست بهای نگهداری و تعمیر شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی اقدامی در راستای پیاده سازی نظام نگهداشت این تأسیسات بر اساس برنامه ۵ ساله سوم توسعه شهر تهران است.

وی افزود: نگهداشت این شبکه یکی از مهم‌ترین اقدامات زیربنایی در مسیر توسعه پایدار و افزایش تاب‌آوری شهر تهران به شمار می‌آید که با توجه به رویکرد اصولی شورای اسلامی شهر و تدابیر شهردار تهران در برنامه ۵ ساله سوم، توسعه شهر تهران ۱۴۰۲-۱۳۹۸ پیش بینی شده و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ برنامه‌ریزی، مطالعات و اقدامات اجرایی مورد نیاز جهت نگهداشت عمرانی شبکه ۵۳۰ کیلومتری مدیریت آب‌های سطحی شامل تونل‌ها و کانال‌های سرباز، سرپوشیده و مدفون و سایر تاًسیسات در دو بخش سازه‌ای و غیر سازه‌ای در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: در این راستا با توجه به مشکلات و مخاطرات شبکه که طی سالیان گذشته و در اثر قدمت کانال‌ها و تأسیسات موجود، دخل و تصرفات انجام شده و نبود یک متولی یکپارچه ایجاد شده است، نگهداشت عمرانی این شهر زیرزمینی در ۳ محور اصلی رفع گلوگاه‌های سیلابی پرخطر، رفع آب‌گرفتگی شریان‌ها و میادین اصلی و ترمیم و مرمت اساسی کانال‌ها و مجاری به شرکت خاک ریز آب واگذار شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه یک نظام نگهداشت کارا و هوشمند علاوه بر اقدامات سازه‌ای نیازمند امور غیر سازه‌ای جهت بسترسازی و ریل گذاری اصولی است، از افتتاح سامانه پایش کمی بارش و روا ناب در آذر و نیز ابلاغ فهرست بهای نگهداری و تعمیر شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی در بهمن سال جاری به عنوان فعالیت‌هایی راهگشا در جهت تسهیل امور غیر سازه‌ای نام برد.

صبوری ابراز امیدواری کرد مرمت شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی با توجه به انسجام و وحدت رویه حاصل شده در امور مربوطه و نیز ابلاغ فهرست بهای نگهداری و تعمیر این تأسیسات تسریع شود. همچنین بهسازی کامل شبکه اصلی به منظور افزایش ایمنی و تاب‌آوری شهر، در صورت تأمین اعتبارات لازم در قالب یک برنامه ۵ ساله به سرانجام می‌رسد.

منبع: فارس

کد خبر 473496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.