تقدیم بودجه ۱۴۰۰ زنجان به شورا

تحویل بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ و طرح وبررسی لوایح رسیده از کمیسیون‌های تخصصی شورا مهمترین اتفاقات یکصد و سی و هشتمین جلسه فوق العاده شورای شهر زنجان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس راشاد رئیس شورای شهر زنجان در این جلسه با اشاره به بررسی و مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب‌های دیگر فراگیری و مدیریت انقلاب توسط فرد فقیه و روحانی را منحصر بفرد خواند و گفت: در انقلاب اسلامی رویش‌ها صدها برابر ریزش‌ها بود.

وی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ تقدیم شورا شده است، افزود: باید بررسی بودجه فراگیر باشد و زمینه بررسی ضمنی بودجه ۱۴۰۰ فراهم شود.

غلامحسن احمدی، معاون مالی اقتصادی شهرداری با بیان اینکه بودجه‌ای که تدوین شده حاصل خدمات معاونت‌ها و مدیران سازمان‌ها است افزود: حدود دو ماه روی مباحث بحث و بررسی شده و بر اساس بخشنامه ۱۴۰۰ مبنی بر تدوین سیاست‌های ابلاغی شورای شهر با ارائه مواردی که باید در بودجه لحاظ شود را مورد توجه قرار داده‌ایم

وی با بیان اینکه برخی موارد چون زنجان رود و باغ هاشمی نژاد به صورت تکلیف در بودجه پیش بینی شده است، ادامه داد: برای احیا زنجان رود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده و ۵۰ میلیارد تومان تهاتر زمین داشتیم.

احمدی بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ را با منابع درآمدی بیش از ۷۹۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: دارایی‌های وام ۲۰ میلیارد تومان و دارایی‌های سرمایه‌ای اموال منقول و غیر منقول ۲۰۰ میلیارد تومان و درآمدهای عمومی نیز ۵۷۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است‌.

وی با بیان اینکه بودجه در بخش درآمدی نسبت به سال ۹۹ رشد ۴۳ درصدی داشته است، اضافه کرد: با توجه به تورم و شرایط حاکم در جامعه این امر ضروری است.

معاون مالی اقتصادی شهرداری افزایش ۵۲ درصدی بودجه در بخش عمرانی و افزایش ۴۸ درصدی هزینه‌های جاری را از اهم بخش‌های بودجه پیشنهادی شهرداری طی سال ۱۴۰۰ خواند.

وی همکاری با مالیات در دریافت ارزش افزوده طی سال آتی را ضروری دانست و افزود: لیست و آدرس املاک و زمین‌های خالی بر اساس ممیزی املاک احصا شده است.

پیگیری مطالبات از ادارات و دریافت اسناد خزانه از جمله برنامه‌های پیشنهادی سال آتی بود که معاون مالی به آن اشاره کرد و انتشار اوراق مشارکت در جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و پیگیری بهره برداری از خطوط جدید ایرانسل را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی سال آتی عنوان کرد.

احمدی از تخصیص ۹۰ میلیارد تومان برای پروژه سبزه میدان در بودجه پیشنهادی سال آتی خبر داد و اظهار کرد: برای احداث و توسعه آتش نشانی پنج میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده و آسفالت، پروژه مزار شهدا و آرامستان نیز دارای ردیف بودجه مشخصی هستند.

وی بودجه پیشنهادی المان غواصان دریادل را سه میلیارد تومان، بازگشایی پادگان را هفت میلیارد تومان و افزایش و توسعه فضای سبز را ۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد.

امامعلی دادخواه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر زنجان گفت: باید در خصوص زیرساخت‌های فرهنگی، بودجه اختصاص داده شود اما این مبلغ در بخش عمرانی سایر پروژه‌ها هزینه می‌شود بنابراین شهر نیازمند نگاه خوش‌بینانه به بخش فرهنگی است.

دادخواه با تاکید بر اینکه نباید در بودجه سال ۱۴۰۰ بودجه فرهنگی در محل‌های دیگری هزینه شود و به این بخش نگاه نامادری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: امسال پروژه جدید فرهنگی در بودجه پیشنهادی وجود ندارد و فقط پارک هاشم نژاد در این خصوص بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ادامه داد: بودجه فرهنگی امسال ۱۰ تا ۱۵ میلیارد بود و تجربه تلخ من این بود که بودجه فرهنگی به زیرساخت رفت و به سازمان فرهنگی به چشم ناتنی نگاه شدو از سه میلیارد فقط ۲۵۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

کد خبر 473470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهی FR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    میشه بفرمایید دقیقا نقش شورای خفته ی شهر زنجان چیه؟ وتا حالا کدوم مشکل مردم زنجان رو حل کردند، یعنی وظیفه شون در حد تایید بودجه ی شهرداریه یا رسیدگی به مشکلات وخواسته های بحق مردم هم هس؟