تاکید بر لزوم اجرای مصوبه ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های تهران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بر لزوم اجرای مصوبه شورای شهر درخصوص ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به مصوبه سال گذشته شورای شهر تهران با عنوان الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های موجود در شهر تهران در برابر خطر آتش سوزی گفت: در این طرح مقرر شده بود که شهرداری تهران طی مدت چهار ماه از تصویب این مصوبه نسبت به راه اندازی سامانه اقدام کند و برای شهرداری‌های مناطق، سازمان‌ها و سایر نهادهای مرتبط مانند مراجع قضائی و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی دسترسی لازم را فراهم کند.

وی ادامه داد: پس از گذشت یک سال از تصویب این مصوبه مدیر عامل سازمان آتش نشانی اعلام کرده است که طی جلسات با کمیسیون‌های مختلف شورا مشخص شد امکان انتشار اطلاعات با شرایطی که پیشتر در نظر گرفته شد را نخواهیم داشت و منتفی است، آیا ما می‌توانیم با جان مردم تهران بازی کنیم؟ تاکنون چه اندازه در اخطار به ساختمان‌های ناایمن موفق بوده‌ایم که حالا می‌خواهیم با اخطار از ساختمان‌های ناایمن حفاظت کنیم و از جان مردم حراست کنیم؟

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: براساس برخی مصلحت‌اندیشی‌ها، شفاف نیست که برچه اساس این تصمیم گرفته شده و برخلاف شعار شفافیت شورای پنجم این اقدام شده است. از طرفی مگر می‌شود مصوبه شورا را نادیده گرفت و با یک مصلحت اندیشی اجرای آن را معطل گذاشت؟

وی با تاکید بر اینکه شهرداری مکلف به اجرای مصوبات شورای شهر است، گفت: در صورتی که شهرداری امکان اجرایی شدن مصوبه شورا را نمی‌بیند باید طی لایحه‌ای اصلاح و یا القا مصوبه را درخواست کند. اگر قرار بود تا امروز از ساختمان‌های ناایمن با تذکرات کتبی و یا اخطارهای سازمان آتش نشانی دردی درمان شود شاهد ریخته شدن ساختمان پلاسکو و کلینیک سینااطهر نبودیم.

نظری تاکید کرد: سازمان آتش نشانی هرچه سریع‌تر اقدامات اجرایی را برای این مصوبه انجام دهد.

کد خبر 473428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.