انقلاب اسلامی زمینه اتصال حکومت به خدا و امام زمان(عج) را فراهم کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تا پیش از انقلاب و در رژیم طاغوت برای حکومت کردن از مجتهد جامع شرایط اجازه گرفته نمی‌شد، در صورتی که مکتب شیعه معتقد است برای مدیریت امور حکومت، باید از ولی فقیه اجازه گرفت تا این حکومت به اذن امام زمان(عج) و خدا وصل باشد که این موضوع با انقلاب اسلامی تحقق یافت.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته در زمینه‌های مختلف دستاوردهای فراوانی کسب کرده است. پس از پیروزی انقلاب، آمریکا به واسطه سفارت خود در ایران، دخالت‌های فراوانی در امور کشور داشت اما امروز، جمهوری اسلامی قدرت اول منطقه و جهان محسوب می‌شود و ایالات متحده در اوج ذلت و ضعف دنبال برقراری ارتباط با ایران است.

وی افزود: بر اساس آمارها، نظام جمهوری اسلامی ایران از لحاظ علم پزشکی در جایگاه سوم جهان قرار دارد؛ همچنین واکسن ایرانی کرونا در رده بهترین واکسن‌های دنیا قرار گرفته است که این موضوع برای ملت ایران بسیار مورد اهمیت است و باید از تمامی پزشکان ایرانی بابت این موفقیت‌ها تشکر کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: ایران در چهاردهه گذشته در مباحث صنعتی پیشرفت‌های زیادی داشته است؛ امروز کشور ما در مباحث ماهواره‌ای نیز دستاوردهای بزرگی کسب کرده و می‌توان گفت ایران جزء ۱۰ کشور برتر دنیا است.

مهدوی یادآور شد: انقلاب اسلامی، نظام حاکم بر مردم ایران را به نظامی الهی تبدیل کرد. تا پیش از انقلاب در رژیم طاغوت، برای حکومت از مجتهد جامع شرایط اجازه گرفته نمی‌شد در صورتی که مکتب شیعه معتقد است برای مدیریت امور حکومت باید از ولی فقیه اجازه گرفت تا این حکومت به اذن امام زمان (عج) و خدا وصل باشد که این موضوع با انقلاب اسلامی تحقق یافت.

وی تصریح کرد: امروز ایران تنها کشور اسلامی در دنیا است و نظام آن در هیچ یک از کشورهای دنیا وجود ندارد. برخی کشورها با نام اسلام وجود دارند، اما هیچ کدام از آنها حاکمانشان به نیابت از امام زمان امور را مدیریت نمی‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: در ایران پس از اینکه رئیس جمهور توسط مردم انتخاب می‌شود، توسط ولی فقیه به این جایگاه منصوب می‌شود.

کد خبر 473402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.