هزینه‌های مالی فولاد مبارکه کاهش می‌یابد

مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: با کمک نسل چهارم تکنولوژی، هزینه مالی و یا تسهیلات بانکی به یک‌ششم خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا عظیمیان در خصوص اهمیت به‌کارگیری نسل چهارم تکنولوژی در صنعت فولاد گفت: امروزه با پدیده‌های نوظهور و شگفت‌انگیزی روبه‌رو هستیم که در تمامی ابعاد زندگی مردم جهان تأثیر قابل توجهی گذاشته است.

وی افزود: استرالیا که در گذشته سنگ‌آهن را با کشتی‌های ۶۰ و ۷۰ هزار تنی صادر می‌کرد، امروز با کشتی‌های ۶۰۰ هزار تنی، هزینه ارسال سنگ‌آهن خود را به ۴ دلار رسانده است؛ اما ما در ایران برای انتقال سنگ‌آهن از بافق به بندرعباس همچنان از تکنولوژی دوم استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: در ایران صنعت پتروشیمی به نسل چهارم ورود کرده است. ما امروز در جهان با انقلاب صنعتی چهارم روبه‌روییم و باشگاه فانوس دریایی نیز برای این موضوع ایجاد شده است.

عظیمیان ادامه داد: اکنون بیش از ۲۰ شرکت بزرگ به عضویت این باشگاه درآمده‌اند و در حوزه فولاد نیز شرکت پوسکو کره جنوبی، تاتای هند و یک شرکت اروپایی در آن عضو شده‌اند. این امر نشان می‌دهد که ما نیز باید هوشیار باشیم و برای عضویت در این باشگاه تلاش کنیم. فولاد مبارکه در این زمینه طرح تحول دیجیتال را در دستور کار قرار داده که از نسل چهارم دیجیتال است.

وی افزود: طرح تحول دیجیتال از ۵ مرداد ۹۹ شروع شد و هدف نهایی ما اداره فولاد مبارکه به‌صورت هوشمند است، به‌طوری‌که تمام بخش‌های تولید، فروش، مالی و بازرگانی تا تحویل کالا، از صفر تا صد، هوشمند شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه اضافه کرد: با کمک نسل چهارم تکنولوژی، هزینه مالی و یا تسهیلات بانکی به یک‌ششم خواهد رسید. اگر بتوانیم به هدف هوشمندسازی فولاد مبارکه دست یابیم، سود فوق‌العاده‌ای به دست خواهیم آورد؛ اما اگر به نسل چهارم مجهز نشویم، در سال‌های آینده بازار ورق خود را از دست خواهیم داد، زیرا صنایع خودروسازی نیازمند ورق‌های سبک و ایمن‌تر است که ما آن را تولید نمی‌کنیم.

تاکنون ۴۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در اختیار شرکت‌های استارت‌آپی قرار داده شده است

عظیمیان گفت: از مردادماه تاکنون دو رخداد برای طرح تحول دیجیتال برگزار و ۴۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در اختیار شرکت‌های استارت‌آپی قرار داده شده است و تا پایان سال نیز ۱۰۰ پروژه دیگر را در اختیار این جوانان قرار خواهیم داد.

وی از همکاری شرکت بین‌المللی ایریسا، دانیلی و دو شرکت خارجی دیگر با فولاد مبارکه در این زمینه خبر داد و ابراز امیدواری کرد فولاد مبارکه نیز بتواند به‌عنوان یکی از اعضای باشگاه فانوس دریایی پذیرفته شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: علاوه‌بر اقدامات یادشده، قراردادی با دانشگاه اصفهان بسته شده و در حال حاضر حدود ۱۵۰ مدیر در زمینه طرح تحول دیجیتال آموزش می‌بینند.

عظیمیان گفت: امیدواریم نگاه جدید فولاد مبارکه در زمینه طرح تحول دیجیتال و حرکت به سمت هوشمندسازی برای همه شرکت‌ها در کشورمان الگو شود.

کد خبر 473391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.